آمریکا: حقایق جنگ افغانستان هرگز پنهان نشده است

© REUTERS / Nikola Solicآمریکا : حقایق جنگ افغانستان هرگز پنهان نشده است-
آمریکا : حقایق جنگ افغانستان هرگز پنهان نشده است- - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع آمریکا و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور افشاگری اخیر روزنامه واشنگتن پست درباره دروغ‌گویی 18 ساله دولت‌های آمریکا درخصوص جنگ افغانستان را رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فرانس‌پرس، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور و دو مقام پنتاگون افشاگری اخیر روزنامه واشنگتن پست درباره جنگ افغانستان را رد کرده و اطمینان دادند ایالات متحده حقایق را مخفی نکرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اخیرا اسناد رسمی محرمانه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد همه دولت‌های آمریکا برای توجیه جنایات خود در افغانستان درباره واقعیات جنگ در این کشور دروغ گفته‌اند.

وزیر دفاع امریکا یگانه راه ختم جنگ در افغانستان را یافت - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع امریکا یگانه راه ختم جنگ در افغانستان را یافت

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشستی خبری مدعی شد: «من می‌دانم که گفته می‌شود نوعی دروغ هماهنگ شده در مدت 18 سال وجود داشته است. من فکر می‌کنم که این تفسیر غلطی است».

 مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز با رد نتیجه‌گیری واشنگتن‌پست درباره این جنگ ادعا نمود: «نمایندگان زیادی از کنگره، از طریق تحقیقات بازرسی عمومی ویژه برای بازسازی افغانستان، موسوم به سیگار و از طریق روزنامه‌های زیادی جنگ در افغانستان را از نزدیک مشاهده کرده اند».

این روزنامه نوشت، فرماندهان عالی رتبه نظامی و سیاسی، در اطلاع رسانی از روند جنگ در افغانستان، سعی می‌کردند همه چیز را مناسب جلوه دهند حال آنکه می‌دانستند این سخنان، به دور از واقعیت است، اما باز هم سعی می‌کردند آن بخش از دلایلی را که ثابت می‌کرد پیروزی در این جنگ ممکن نیست، مخفی نگه دارند.

روزنامه آمریکایی به بخشی از کوتاهی‌های آمریکا در جنگ افغانستان که تا به امروز هم ادامه دارد اشاره و تاکید کرد، روسای‌جمهوری، چون جرج بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ به همراه فرماندهان نظامی وابسته، به وعده هایشان برای پیروزی در نبرد افغانستان وفا نکرده اند.

این اسناد محرمانه در حالی منتشر می‌شود که هم اکنون آمریکایی‌ها با طالبان بدون حضور دولت افغانستان در حال دستیابی به توافق هستند و طالبان نیز امروز قدرت مند‌تر از هر زمانی در 19 سال گذشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала