رد شدن قانون پشتیبانی از کودکان از سوی هیات اداری مجلس نمایندگان

© Photo / ارگرد شدن قانون پشتیبانی از کودکان از سوی هیات اداری مجلس نمایندگان
رد شدن قانون پشتیبانی از کودکان از سوی هیات اداری مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات اداری مجلس نمایندگان تصویب قانون پشتیبانی از کودکان را بی اعتبار می داند.
ادامه تنش‌ها؛ آیا قانون حمایت از کودکان  تصویب خواهد شد؟  - اسپوتنیک افغانستان
ادامه تنش‌ها؛ آیا قانون حمایت از کودکان تصویب خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، هیات اداری مجلس نمایند‌گان می‌گوید، که در روز تصویب قانون پشتیبانی از کودکان، نصاب مجلس تکمیل نبوده و از این لحاظ این قانون بی‌اعتبار می‌باشد.

پس از تصویب قانون پشتیبانی از کودکان در مجلس نمایندگان هیات اداری این مجلس می‌گوید، که بررسی‌های این هیات نشان می‌دهد که در روز تصویب این قانون نصاب مجلس تکمیل نبوده است.

عبدالله بیگ عضو هیات بررسی‌کننده‌ی این قانون می‌گوید، که بربنیاد یافته‌های این هیات، در زمان رای گیری، نصاب مجلس ۱۰۲ تن بوده و از این رو طرح تصویب این قانون اعتبار ندارد.

امیر خان‌یار معاون نخست مجلس نمایندگان می‌گوید، که روند تصویب قانون پشتیبانی از کودکان خلاف قانون و اصول وظایف داخلی مجلس می‌باشد.

در همین حال، غلام‌حسین ناصری، عضو این مجلس و یکی از موافقان تصویب قانون پشتیبانی از حقوق کودکان، یافته‌های بررسی این هیات را نمی‌پذیرد و تاکید دارد که این قانون مراحل تصویب خود را در مجلس گذشتانده است.

با این حال، برخی از قانون‌گذاران، هیات اداری مجلس را به ناتوانی در تصمیم‌گیری‌ها در پیوند به تصویب قانون‌های مهم متهم می‌کند.

علاوه بر رد قانون تصویب شده‌ی حقوق کودکان، قانون تنظیم شوراهای محلی نیز که به روز چهارشنبه به رای‌گیری رفته و تصویب شد بنابر جنجالی شدن موارد اختلافی، این قانون را مجلس فاقد اعتبار خوانده است.

یادآوری می کنیم، که قانون پشتیبانی از کودکان در ۱۸ قوس پس از چند سال از سوی مجلس نمایند‌گان با اکثریت آرا به تصویب رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала