فیس‌بوک "قاتل" آندروید ها را می‌سازد

CC0 / Pixabay / Значки-логотипы социальных сетей на экране смартфона
Значки-логотипы социальных сетей на экране смартфона - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیس‌بوک برنامه های خود برای ایجاد " قاتل" سیستم عامل اندرویدی را تأیید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از The Information شرکت فیس‌بوک برنامه های خود برای ایجاد "قتل" سیستم عامل گوشی های اندرویدی را تأیید نمود. ایجاد این سیستم برای کاهش وابستگی این شرکت به سیستم عامل Google مورد نیاز است

فیس‌بوک به منظور کاهش وابستگی خود به اندروید به توسعه سیستم ویژه  خود علاقه مند است. گفته می‌شود برای ایجاد این سیستم، مارک لوکوفسکی، که در راه اندازی ویندوز NT نقش داشت، کمک خواهد کرد.

اندریو بوسورت؛ یک تن از مسولان فیس‌بوک، تمایل این شرکت  برای ایجاد نرم افزار جدید را  تأیید وخاطر نشان ساخت که این شبکه نمی‌تواند به محصولات رقبا اعتماد کند.

در این گزارش آمده است که نسخه اصلاح شده Android در دستگاه های Oculus و Portal استفاده می شود. نمایندگان بخش VR فیسبوک خاطرنشان كردند كه در آینده این شبکه اجتماعی قصد دارد به طور كامل از استفاده نرم افزار گوگل خودداری كند. فیس‌بوک قصد دارد با پیروی از رویکرد اپل ، یک سیستم عامل خاص خود را ایجاد کند.

The Information در پایان می نویسد فیس‌بوک در حال کار بر روی عینک واقعیت افزوده با کد Orion است که به گفته کارشناسان این دستگاه در سال 2023 عرضه خواهد شد و اولین تلفن ساخت شرکت مارک زاکربرگ خواهد بود که با استفاده از سیستم عامل خاص خود کار می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала