اعتراف رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به بن بست جنگ افغانستان

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeاعتراف رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به بن بست جنگ افغانستان
اعتراف رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به بن بست جنگ افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت، گروه طالبان و دولت افغانستان توانایی رسیدن به هدف های خود را از طریق جنگ نداشتند.
شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
منابع: امریکا برای آتش‌بس پیش از توافق بر طالبان فشار ‌آورده

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جنرال «مارک میلی» رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا در کنفرانس مشترک خبری با «مارک اسپر» با اشاره به اینکه واشنگتن به اهداف خود در جنگ افغانستان رسیده است، گفت: حضور نظامی امریکا در افغانستان سبب جلوگیری از حملات مشابه 11 سپتامبر به واشنگتن شده است.

اما این مقام‌های ارشد نظامی امریکا بر کاهش و یا خروج احتمالی نیروهای این کشور از افغانستان اشاره‌ نکردند.

میلی همچنین به بن‌بست بوجود آمده در جنگ افغانستان اشاره کرد و گفت: طالبان و دولت افغانستان قادر نبودند از طریق جنگ به اهداف خود دست یابند و بن بست استراتژیک در جنگ ادامه دارد. 

این مقام ارشد نظامی امریکا تنها راه پایان جنگ در افغانستان را توافق سیاسی دانست و بیان کرد: تنها راه پایان جنگ توافق سیاسی میان طالبان و دولت افغانستان است.

همچنین وزیر دفاع امریکا در این نشست خبری گفت: تا زمانی که این اطمینان حاصل نشود که افغانستان بار دیگر به مکانی برای فعالیت تروریست‌ها تبدیل نشود، آمریکا در این کشور باقی خواهد ماند. 

وی افزود: امریکا ماموریتی در افغانستان داریم و آن این است که افغانستان هیچگاه به پناهگاه امن برای تروریست‌ها تبدیل نشود،  و تا زمانی‌که در مورد پایان این ماموریت اطمینان حاصل نکرده باشیم، حضور خود را برای انجام این کار ادامه خواهیم داد.

یادآوری می کنیم، که رسانه‌های امریکایی هفته گذشته خبر دادند که ترامپ احتمالا خبر کاهش نظامیان امریکا را پیش از پایان سال جاری اعلام خواهد کرد.

وزیر دفاع امریکا و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور همچنین گزارشات در مورد دروغگویی مقامات ارشد امریکا طی 18 سال گذشته در مورد جنگ افغاسنتان را رد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала