بهترین برنامه های سال 2019 معرفی شدند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر بهترین برنامه های سال 2019 معرفی شدند
بهترین برنامه های سال 2019 معرفی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امسال فیس بوک مقام اول و وبگاه ردیت در ردیف 10 سایت برنامه جهان قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. در حال حاضر این برنامه ها به یک ابزار مهم در زندگی ما تبدیل شده است.

حالا ما به شما 10 شبکه اجتماعی برتر جهان را معرفی می کنیم:

1- فیس بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است، این سایت در ابتدا با نام «Thefaceboo» نام گذاری شده بود که فقط برای دانشجویان در دانشگاه ‌ها در دسترس بود، بعدا ثبت نام برای دانشگاه های بوستون و سپس برای دانشجویان هر موسسه آموزشی در در ایالات متحده که دارای آدرس ایمیل در دامنه «edu» انجام می شد.

اختلال در کار فیسبوک و اینستاگرام در برخی از کشورهای جهان - اسپوتنیک افغانستان
اختلال در کار فیسبوک و اینستاگرام در برخی از کشورهای جهان

از ماه سپتامبر سال 2006 این شبکه اجتماعی با یک ایمیل آدرسی در دسترس تمام کاربران بالای 13 سال قرار گرفت و از اکتبر سال 2019، تعداد کاربران شبکه های اجتماعی نزدیک به 2.41 میلیارد نفر رسیده است.

2- یتوب، سرویس میزبانی ویدیو است، که خدمات ذخیره سازی، تحویل و نمایش فیلم را در اختیار کاربران قرار می دهد، این سرویس به محبوب ترین سرویس میزبانی ویدیو و دومین سایت پر بازدید دنیا تبدیل شده است، و از اکتبر سال 2019 تعداد کاربران آن به 2 میلیارد نفر رسیده است.

3- واتس‌اپ، یک سیستم پیام رسانی متنی رایگان، پیام فوری برای مبایل و سیستم عامل های دیگر با پشتیبانی صدا و فیلم است، این برنامه به شما امکان می دهد تا پیام های متنی، تصاویر، فیلم ها، اسناد صوتی و الکترونیکی را از طریق اینترنت ارسال کنید. این برنامه روی سیستم عامل های «Android ، iOS ، Windows Phone ، Nokia Symbian ، Nokia S40 ، KaiOS» و همچنین ویندوز به عنوان یک برنامه وب اجرا می شود.

از سال 2016، این برنامه به طور رسمی رایگان شده است و تا امروز چنین است، کاربر فقط برای اینترنت هزینه می کند، و در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر استفاده می کنند.

4-  پیام رسان فیس‌بوک، یک برنامه پیام رسانی فوری و ویدئوی است که توسط شبکه اجتماعی فیس بوک ایجاد شده است، با سیستم پیام رسانی در سایت اصلی فیس بوک ادغام شده و براساس پروتکل باز «MQTT» است.

نظرسنجی اسپوتنیک: آیا باید مالیات اضافی بالای شرکت های فیسبوک، گوگل و آمازون اعمال گردد؟ - اسپوتنیک افغانستان
نظرسنجی اسپوتنیک: آیا باید مالیات اضافی بالای شرکت های فیسبوک، گوگل و آمازون اعمال گردد؟

5- ویچت، یک یک سیستم ارتباطی پیام رسانی صوتی و متنی است که توسط شرکت چینایی «Tencent» ساخته شده است و برای اولین بار در ماه جون سال 2011 به بازار آمد، این برنامه امکانات ارسال پیام صوتی، نوشتاری به چندین گیرنده و امکان اشتراک عکس و فلم را دارد، امکان تبادل مخاطبین از طریق بلوتوث نیز امکان پذیر است و در صورت تمایل روش های مختلفی برای برقراری تماس با افراد تصادفی وجود دارد. زیر نویس ها این برنامه امکان ترجمه زیر ها را نیز دارد. تعداد کاربران آن از اکتبر سال 2011 به یک میلیارد و 13 هزار نفر می‌رسد.

6- اینستاگرام، برنامه ای برای به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها است، این برنامه مانند یک شبکه اجتماعی که به شما امکان می دهد از آنها عکس بگیرید و فیلم بگیرید ، فیلترها را بر روی آنها اعمال کنید و آنها را از طریق سرویس خود و تعدادی از شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید.

در اپریل سال 2012، این برنامه اجتماعی به مبلغ 300 میلیون دالر به صورت نقدی و 23 میلون دالر سهم توسط فیس بوک خریداری شد. و در حال حاضر نزدیک به 1.1 میلیارد کاربر دارد.

7- گیوگیو، محبوب ترین سرویس پیام فوری کشور چین است، نام اصلی آن «ICQ» می باشد، شرکت «Tencent QQ» ویژه های رقباری خود را کاپی کرده است.جالب این که نسخه اولیه پیام رسان « Tencent» تقریبا با «ICQ» یکسان بوده است، اما با توسعه برنامه، بیشتر شباهت به « Windows Live Messenger » دارد.

8- تیکتوک، یک شبکه اجتماعی است که به شما امکان می دهد فلم های کوتاه با موسیقی، پخش زنده و پیام های تبادل ایجاد کنید. در چین مانند « دوئین » معرف است، در سپتامبر سال 2016 این برنامه راه اندازی شد، در حال حاضر یکی از برنامه مشهور در جهان است.

واتس‌اپ آزمایش عملکرد جدید ناپدید شدن پیام‌ها را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
واتس‌اپ آزمایش عملکرد جدید ناپدید شدن پیام‌ها را آغاز کرد

9- سینا ویبو، یک سرویس میکروبلاگینگ چینیایی است که در 14 ماه اگوست سال 2009 توسط شرکت «Sina Corp» راه اندازی شده است، این سرویس مانند توییتر و فیس بوک یکی از محبوب ترین سایت های چین است.

10- ردیت، یک سایت خبری اجتماعی است که در کاربران ثبت‌نام کرده قادر اند اخبار را در قالب لینک یا متن ارسال کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. این وبگاه نیز مانند سایت های دیگر از از سیستم رای گیری برای پیامهایی که دوست دارید پشتیبانی می کند: محبوب ترین آنها در صفحه اصلی وب سایت ظاهر می شود.

در افغانستان نیز فیس بوک، پیام رسان فیس‌بوک، تیکتوک، واتس‌اپ و اینستاگرام دنبال کننده زیاد دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала