ترامپ از ایجاد نیروهای فضایی آمریکا خبر داد

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ از ایجاد نیروهای فضایی آمریکا خبر داد
ترامپ از ایجاد نیروهای فضایی آمریکا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ بامداد امروز با امضای بودجه دفاعی ایالات متحده مجوز تشکیل نیروی فضایی آمریکا را به عنوان بخشی از ارتش این کشور رسما صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بودجه دفاعی (738 میلیارد دالری) سال 2020 ایالات متحده را امضا کرد و به طور رسمی نیروی فضایی به ششمین بخش ارتش آمریکا تبدیل شد.

ترامپ در هنگام امضای این سند گفت: "امروز ما یک نقطه عطف اصلی  در تاریخ کشورداریم ، امروز ما به طور رسمی شاخه جدید نیروهای مسلح خود را با نام نیروهای فضایی معرفی می کنیم."

رئیس جمهور همچنین گفت که نیروهای فضایی توسط جان ریموند جنرال نیروی هوایی این کشور هدایت می شوند.

طبق قانون ملی اختیارات دفاعی، ششمین شاخه ارتش آمریکا با عنوان «نیروی فضایی» تأسیس می‌شود که یکی از اهداف ایجاد آن حفاظت از دارایی‌های آمریکا در فضا در مقابل تهدیدهای روسیه و چین است.

پیشتر وزیر دفاع ایالات متحده به خبرنگاران از امضای این سند توسط دونالد ترامپ خبر داده بود.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: «ما در ابتدای دوره‌ای جدید برای نیرو‌های مسلح مان هستیم. تشکیل نیروی فضایی آمریکا، رویدادی تاریخی و الزامی راهبردی برای ملت ماست. فضا به محیطی مهم برای حیات، اقتصاد و امنیت ملی ما تبدیل شده است به گونه‌ای که ما باید به عنوان یک ملت برای حفاظت از آن در برابر اقدامات خصمانه آماده باشیم. نیرو‌های نظامی ما بهترین توانمندی‌های فضایی جهان را ایجاد کرده‌اند. اکنون زمان آن رسیده تا نیروی فضایی آمریکا، کشور ما را برای تهدید‌های نوظهور در محیط فضایی در حال تغییر آماده کند. این واحد جدید کمک می‌کند تا ما برای جلوگیری از تجاوزات آماده شده، از منافع ملی مان دفاع کنیم و از دشمنان بالقوه مان پیشی بگیریم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала