نتایج نخستین انتخابات فردا اعلام خواهد شد؟

© Photo / IECنتایج نخستین انتخابات فردا اعلام می شود
نتایج نخستین انتخابات فردا اعلام می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، می گویند که فردا یکشنبه نتایج نخستین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یک عضو یک کمیسیون می گوید که از گزارش نتایج بازشماری آرا هفت ولایت باقی مانده از سوی دبیرخانه این کمسیون به کمیسیون مستقل سپرده شده است و با بررسی این گزارش، کمیسیون فردا نتایج نخستین انتخابات اعلام خواهد کرد.

حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات گفت: "یک تیم کار می‌کند که برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات گزارش‌های نتایج بازشماری  ولایت‌ها را گردآوری کند".

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون انتخابات: نتایج ابتدایی انتخابات تا فردا اعلان می شود

محمد حنیف دانشیار، عضو کمیسیون مستقل انتخابات نیز بیان داشت: "نتایج ابتدایی را باید ما دقت کنیم به تفکیک ولایات، به تفکیک ولسوالی و به تفکیک مراکز و محلات و اگر خلایی در گزارش دارالانشأ وجود نداشته باشد ما نتایج را اعلام می‌کنیم".

اما دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله ادعا دارد که در بازشماری آرای 27 ولایت که ناظران این دسته حضور نداشته اند، به سود دسته انتخاباتی محمد اشرف غنی تقلب صورت گرفته است.

بشیر احمد تینج، عضو این دستۀ انتخاباتی اظهار داشت: "آنچه را که در بغلان و بدخشان دیدیم ۹۰درصد تقلب‌هایی که صورت گرفته به نفع تیم دولت ساز است که آن را کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی باطل اعلام کرده‌است".

دانش: طالبان به صلح باور ندارند/ نتایج ابتدایی انتخابات اعلام شود - اسپوتنیک افغانستان
دانش: طالبان به صلح باور ندارند/ نتایج ابتدایی انتخابات اعلام شود

اما دسته انتخاباتی اشرف غنی با رد این اتهامات از کمیسیون مستقل انتخابات می خواهد که نتایج نخستین انتخابات را به زودی اعلام کند.

داوود سلطان زوی، مسؤول فنی دستۀ انتخابات محمد اشرف غنی بیان داشت: "ما می‌‎گذاریم که کمیسیون انتخابات نتایج را اعلام کند. باز کمیسیون شکایت‌‎های انتخاباتی هم پروسه اش را طی کند. ما پیش‌داوری نمی‌کنیم به جای کمیسیون هم خود را قرار نمی‌دهیم و به کمیسیون هدایت هم نمی دهیم".

با این همه دسته انتخاباتی گلبدین حکمتیار که روند بازشماری آرا را تحریم و گفته است که نتایج نخستین انتخابات را نمی پذیرد.

شورای نامزدان نیز در یک اعلامیه هشدار دادند که هرگونه اعلام نتایج «تقلبی» کشور را به بحران می برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала