استقبال یوناما از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری

© Photo / کسرااستقبال یوناما از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری
استقبال یوناما از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان با نشر اعلامیه ای ضمن استقبال از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، از جوانب ذیل خواسته است که تعهد خود را برای حفاظت و تکمیل پروسه انتخابات نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، مسئولان در کمیسیون مستقل انتخابات نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را امروز اعلام کردند، که به اساس آن محمد اشرف غنی با گرفتن بیشتر 923 هزار رای و عبدالله عبدالله با گرفتن 720 هزار رای به ترتیب مقام اول و دوم را از آن خود کردند.

واکنش ثبات و همگرایی در پیوند به اعلان نتیجه ابتدایی انتخابات از سوی کمیسیون - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ثبات و همگرایی در پیوند به اعلان نتیجه ابتدایی انتخابات از سوی کمیسیون

در اعلامیه نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان آمده است: "هر تصمیمی که توسط نهادهای مدیریت انتخاباتی در مرحله نهایی این روند گرفته شود، باید دارای توجیهات قانونی و فنی باشد و به طور روشن برای مردم افغانستان توضیح داده شود".

یوناما نیز اعلام کرده است که این نهاد به پشتیبانی خود از نهادهای انتخاباتی و فراهم ساختن مشوره بی طرفانه و تخصصی جهت حمایت از یک روند انتخابات شفاف و معتبر بر حاکمیت قانون، ادامه می دهد.

این در حالی است که تنها پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات، تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، اعلام کرد که این نتیجه را نمی پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала