دو رآکتور هسته‌ای تاکاهاما در جاپان تعطیل می‌شوند

© AFP 2023 / Kazuhiro Nogiدو رآکتور هسته‌ای تاکاهاما در جاپان تعطیل می‌شوند
دو رآکتور هسته‌ای تاکاهاما در جاپان تعطیل می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت برق جاپانی (KEPCO) قصد درد سومین و چهارمین رآکتور نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما در غرب جزیره هونشو را متوقف نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از زونامه «ماینی» کانسای الکتریک شرکت برق جاپانی قصد سومین و چهارمین رآکتور نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما در غرب جزیره هونشو را به دلیل عدم توانایی در ایجاد تجهیزات حفاظتی در چارچوب استندردهای جدید ایمنی ضد تروریسم متوقف کند.

راه اندازی مجدد رآکتورهای سوم و چهارم نیروگاه هسته‌ای تاکاهاما در سال 2017 میلادی انجام شد که سند مدت اعتبار آن سه سال و تاریخ انقضا برای رآکتور سوم و چهارم به ترتیب ماه‌ها اگست و اکتوبر سال 2020 گفته شده است. اگر این دو واحد برق خاموش شوند، فقط سه از 74 رآکتور که پیش از تصادف فوکوشمیا-1 در سال 2011 میلادی در این کشور کار می‌کردند در جاپان باقی خواهند ماند.

در ماه اپریل سال روان، کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای در جاپان قوانین را برای اخذ گواهی‌نامه جدید تشدید کرد با این قانون شرکت‌های برق در جاپان موظف می‌شوند که زیرساخت‌ها را در تاسیسات هسته‌ای به موقع مدرن سازی کنند تا از استندردهای جدید ایمنی ضد تروریسم رعایت صورت گرفته شده باشد و برای هر یک از نیروگاه‌های هسته‌ای شرایط جداگانه تعیین می‌شود. آن عده از شرکت‌های که وقت برای انجام اقدامات لازم را ندارند مجبور خواهند شد که واحدهای برق را متوقف کنند.

این روزنامه یکی از دلایل احتمالی تاخیر در کار نوسازی واحدهای برق، رسوایی فساد را که در ماه اکتوبر سال روان فاش کرد، خواند. گفته شده است که مدیریت کانسای الکتریک برای چندین سال از یک نماینده پیشین اداره محلی شهر تاکاهاما هدیه‌های گران‌قیمت و پول نقد حدود سه میلیون دالر دریافت کرده است که این هدیه‌ها شامل سکه‌های طلا، ارز امریکایی، کارت‌های استفادۀ رایگان و حتی بیش از 70 لباس گران‌قیمت بودند. در مقابل شرکت 18 بار از سال 2014 تا 2017 قراردادهای مناقصه برای تعمیر و ساخت این شرکت تصویب و راپور داده بود که در آن زمان نمایندۀ پیشین مدیریت شهری تاکاهاما به عنوان مشاور فعالیت می‌کرد.

این روزنامه می‌افزاید که تاخیر در کار نیروگاه‌های هسته‌ای تاکاهاما همچنان می‌تواند باعث تاخیر در برنامه‌های اولیه برای راه اندازی مجدد رآکتورهای اول و دوم ایستگاه شود.

پیش از حادثه فوکوشمیا-1 انرژی هسته‌ای 30 درصد نیازهای جاپان را تامین می‎‌کرد. در سال 2011 میلادی پس از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 9.0 ریشتر، یک موج غول پیکر 15 متره به نیروگاه هسته‌ای فوکوشمیا برخورد کرد و بزرگترین حادثه هسته‌ای پس از فاجعه چرنوبیل شمرده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала