سفیر امریکا: برای روشن شدن نتیجۀ نهایی گام‌های زیادی باقی مانده است

© Photo / IECسفیر امریکا: برای روشن شدن نتیجۀ نهایی گام‌های زیادی باقی مانده است
سفیر امریکا: برای روشن شدن نتیجۀ نهایی گام‌های زیادی باقی مانده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر امریکا در کابل، از کمیسیون مستقل انتخابات، بابت اعلام نتیجۀ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 سپاس‌گزاری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان بس، از کمیسیون مستقل انتخابات، بابت اعلام نتیجۀ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 سپاس‌گزاری کرده است و می‌گوید که هنوز هم گام‌های زیادی تا اعلام نتیجۀ نهایی باقی مانده است.

وی در صفحه توییتر خود نوشته است: «تمام افغان‌ها باید بدانند که این نتایج ابتدایی است، چند مرحله دیگر پیش از تصدیق نهایی نتایج باقی مانده است تا این که اعتماد افغان‌ها بالای نتایج حاصل شود».

پیشتر حواعلم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، امروز یکشنبه اول جدی، در یک نشست خبری، نتیجۀ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 را اعلام کرد.

خانم نورستانی گفت که محمد اشرف غنی، توانسته است تا 50.64 درصد آرا را از آن خود کند. به همین ترتیب، عبدالله عبدالله با کسب 39.52 درصد آرا در جایگاه دوم و گلبدین حکمتیار نیز با کسب 3.85 درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شد و تاکنون دو بار به دلیل مشکلات فنی و عدم اجازه از شماری آرا در چندین ولایت افغانستان به تعویق افتاده بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала