تاکنون کسی برنده نیست؛ منتظر نتیجه نهایی باشید

© Sputnik / Firooz Mashoofتاکنون کسی برنده نیست؛ منتظر نتیجه نهایی باشید
تاکنون کسی برنده نیست؛ منتظر نتیجه نهایی باشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتیجه نهایی انتخابات تاکنون اعلام نشده و بنابراین هیچ یک از نامزدان انتخابات نباید خود را برنده تلقی کنند.
عبدالله: کمیسیون با «تقلب‌کاران» هم دست شد و جواب قانع کننده به ما ارایه نکرد  - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: کمیسیون با «تقلب‌کاران» هم دست شد و جواب قانع کننده به ما ارایه نکرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، نهادهای دیده بان انتخابات افغانستان اعلام کردند، که نتیجه اعلام شده هنوز نهایی نیست. اکنون زمان آن است که کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی (IECC) کار خود را با شفافیت کامل و بدون غرض انجام دهد.

یوسف رشید رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان (FEFA) گفت:- "ما از کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می خواهیم که با صداقت کار کند و مسئولیت های خود را مطابق قوانین و مقررات انجام دهد".

در همین حال، برخی از سازمان های دیگر نظارت بر انتخابات اظهار داشتند، که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان IEC در زمان اعلام نتایج اولیه، سرنوشت آرای بحث برانگیز را روشن نکرده است.

صغرا سعادت رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) گفت:- "نتایج در حالی اعلام شد که آرای بحث برانگیز روشن نشده است. به همین دلیل است که ما از نامزدان می خواهیم خود را به عنوان برنده تلقی نکنند".

یادآوری می کنیم، که امروز یکشنبه (اول جدی) کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از چندین ماه بالاخره اعلان کرد، که محمد اشرف غنی با کسب بیش از ۹۰۰ هزار رای و با ۵۰.۶۴ درصد پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور است..
براساس این گزارش، عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی غنی با بیش از ۷۰۰ هزار رای و۳۹.۵۲ درصد در رده دوم قرار گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ شش میزان سال روان خورشیدی برگزار شد، که در آن بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از بیش از ده میلیون واجدان شرایط رای دهی شرکت کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала