بودجه دفاعی امریکا بخاطر رقابت با روسیه و چین افزایش یافته است

© Photo / Minnesota National Guard / Sgt. 1st Class Ben Houtkooperبودجه دفاعی امریکا بخاطر رقابت با روسیه و چین افزایش یافته است
بودجه دفاعی امریکا بخاطر رقابت با روسیه و چین افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بودجه دفاعی این کشور را نسبت به سال گذشته افزایش داد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان امریکایی می گویند افزایش بودجه دفاعی ایالات متحده برای مدرن سازی نیروهای مسلح و ترویج منافع کشور در خارج از کشور در زمینه رقابت با روسیه و چین ضروری است.
این درحالیست که رئیس جمهور امریكا دونالد ترامپ بودجه دفاعی برای سال 2020 را روز جمعه امضا كرد. درمجموع 738 میلیارد دالر برای پنتاگون اختصاص یافته است که 20 میلیارد دالر بیشتر از سال گذشته است.
فردریکو بارتلز، متخصص Heritage Foundation گفت: "این یک گام بزرگ در جهت درست به عنوان بخشی از روند طولانی مدرن سازی نیروهای مسلح ماست." وی افزود، چنین سطحی از بودجه برای "حل وظایف مندرج در استراتژی دفاع ملی" نیز لازم است، به ویژه در زمینه رقابت با قدرتهای جهانی - روسیه و چین.
از سویی هم ریچارد ویتز، کارشناس باشگاه بحث و گفتگوی بین المللی افوزده است:«قانون دفاع ملی هزینه های دفاع هسته ای و موشکی بیشتر را با تعهدات کنترل تسلیحات و ثبات استراتژیک توازن می کند. اما جالب اینجاست که این قانون بودجه کلاهکهای کم توان را تأمین می کند، اما نه موشک‌های را با برد متوسط ​​و کوتاه.
بودجه جدید پیشنهاد می کند که ظرف 120 روز از زمان امضای آن، وزیر دفاع امریکا به همراه روسای وزارت امور خارجه و اطلاعات ملی، باید نظر خود را در مورد وضعیت کنترل تسلیحات هسته ای به کمیته های کنگره ارائه دهند. علیرغم خروج واشنگتن از پیمان INF، این سند پنتاگون را از ساخت و استقرار موشک های زمینی میان‌برد منع می‌کند. بر اساس این سند، پناتگون ابتدا به تجزیه و تحلیل گزینه های دیگر ملزم شده است.
از جمله موارد دیگر بودجه امسال، اعمال تحریم ها بر روی خط لوله گازروسیه به اروپا –نورد استریم 2 می‌باشد. همچنین در اسناد نامبرده به پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت -3) به نفع امنیت ملی آمریکا نیز اشاره شده است. با این حال، ارتش امریکا از ساخت موشک منع نشده و وزارت دفاع نیز از این امر نهایت بهره را می برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала