اختلاف درباره آتش‌بس میان امریکا و طالبان

© Photo اختلاف درباره آتش‌بس میان امریکا و طالبان
 اختلاف درباره آتش‌بس میان امریکا و طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام پیشین گروه طالبان می‌گوید که اختلاف میان امریکا و طالبان درباره آتش‌بس در افغانستان و بی‌اعتمادی آنان به یکدیگر، مانع امضای توافقنامه صلح میان دو طرف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، جلال‌الدین شینواری، دادستان کل پیشین گروه طالبان امروز دوشنبه (2 جدی) در صحبت با این خبرگزاری گفت: "اختلافات میان امریکایی‌ها و طالبان روی برقراری آتش‌بس و عدم ثبات در گفتار امریکایی‌ها مانع امضای توافقنامه صلح شده است".

شینواری گفت:" مقامات امریکایی درخواست آتش‌بس عمومی ده روزه را قبل از امضای توافقنامه از طالبان کرده‌اند اما طالبان این درخواست  را مسخره و ریشخندی دانسته و تاکید دارند که آتش‌بس ده روزه ما را به صلح نمی‎رساند".

طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
توافق آتش بس طالبان با دولت کابل

وی بیان داشت: "نمایندگان طالبان به خاطر حسن نیت‌شان در ارتباط به درخواست آتش‌بس ده روزه با رهبری‌شان رایزنی دارند و هیئتی از قطر جهت مشوره به پاکستان رفته اینکه طالبان تن به آتش‌بس ده روزه خواهد داد یا نی هنوز معلوم نیست".

این مقام پیشین گروه طالبان می‌گوید، گروه طالبان خواهان آتش‌بس عمومی و دایمی بعد از امضای توافقنامه صلح است اما امریکا آن را قبول ندارد و تاکید می‌کند که قبل از امضای توافقنامه یک آتش‌بس ده روزه اعلام شود.

پیش از این دو عضو پیشین گروه طالبان گفته بودند که احتمال می‌رود آتش‌بس ده روزه همزمان با امضای توافقنامه صلح در هفته جاری اعلام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала