Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تلاش برای جلوگیری از مرگ کارگران ورزشگاه های قطر 2022

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу
Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام مسول برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 می گوید که آنان برای ایمنی کارگران ورزشگاه ها، تلاش می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن التوادی یکی از مسولان ساخت ورزشگاه های جام جهانی 2022 قطر می گوید که آنها برای جلوگیری از مرگ بیشتر کارگران آنان سخت تلاش می کنند، اما نمی تواند اطمینان دهد که سایر کارگران در ساخت ورزشگاه های آن نخواهند مرد.

A picture taken with a fisheye lens on May 19, 2017, shows a general view of the Khalifa International Stadium in Doha, after it was refurbished ahead of the Qatar 2022 FIFA World Cup, as fans arrive to attend the Qatar Emir Cup Final football match between Al-Sadd and Al-Rayyan - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رونمایی از لوگوی رسمی جام‌جهانی 2022 قطر+عکس و ویدیو

حسن التوادی دبیرکل کمیته عالی تحویل و میراث به اسکای اسپورتس نیوز گفت: "ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کینم که چنین فجایع دیگری اتفاق نیفتد.

التوادی در مصاحبه ای در پیروزی لیورپول در دیدار نهایی جام جهانی باشگاه ها مقابل فلامنگو، اظهار داشت: "هر مرگ یک فاجعه است. این موضوعی است که ما بسیار جدی می گیریم. ما سخت تلاش می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ کس رنج نمی برد.

27 مرگ ناشی از کار فاجعه ای هستند که امیدواریم از آن بیاموزیم و امیدواریم که اطمینان حاصل شود که دیگر این فاجعه رخ نخواهد داد."

التوادی در پاسخ به این سؤال که آیا او می تواند اطمینان حاصل کند که هیچ کس دیگری در ساخت ورزشگاه های جام جهانی 2022 نخواهد مرد، اظهار داشت: "فکر نمی کنم کسی بتواند این اطمینان را ایجاد کند. آنچه می توانم بگویم این است که ما در حال یادگیری هستیم؛ درسهایی که آموخته ایم. مرگ آنها بیهوده نخواهد بود... و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که چنین فجایع دیگری اتفاق نیفتد."

کمیته عالی مرگ و میر ناشی از کار را که مربوط به کشته شدن کارگران در ورزشگاه ها و یا خارج از عملکردهای مربوط به کار آنها است، ثبت می کند.

 

تأخیر ورزشگاه: "خجالت نکشید"

برگزارکنندگان جام جهانی باشگاه ها، سالن های ورزشگاه آموزشی شهر الریان را به ورزشگاه بین المللی خلیفه دوحه تغییر دادند که شامل مسابقه فینال شنبه شد.

اما کمیته محلی سازمان تأیید کرده است که یک تغییر در آخرین لحظه به اعتبار آن آسیب رسانده است.

التوادی گفت: "فکر نمی کنم اصلاً شرم آور باشد. فکر می کنم این تصمیم درستی بود. ورزشگاه کامل است، ساخت و ساز کامل است. در نتیجه تاخیر در برخی از گواهینامه ها و عدم توانایی در برگزاری برخی از رویدادهای آزمایشی، ما فکر کردیم که احتیاط بیشتری برای به تعویق انداختن افتتاح ورزشگاه است.

 

جام جهانی کلوپ: "درسهای آموخته شده"

جام جهانی امسال کلوپ بزرگترین رویداد آزمایشی قبل از جام جهانی 2022 بود، با حضور ده‌ها هزار نفر از هواداران از سراسر جهان از کشور کوچک خلیج فارس.

وی گفت: "فکر می کنم، برای آماده سازی برای سال 2022، این مسابقات بسیار خوب پیش رفته است. بدیهی است که از نظر اجرای طرح حمل و نقل درسهای زیادی آموخته شده است. مترو برای اولین بار در این بازی ها مورد استفاده قرار گرفته است. ما همچنین در مورد جریان جمعیت آموخته ایم، این یک کار در حال پیشرفت است. ما از هر بازی با پیشرفت قابل توجه عبور کرده ایم و شکی نیست که طرفدارانی که بازدید می کنند، ما آنها را به عنوان شرکای خود مشاهده می کنیم؛ [ آنها] به ما آموزش می دهند و به ما می گویند که مناطق پیشرفت باید در کجا باشد."

 

قطر 2022: "ما آماده خواهیم شد"

کمتر از سه سال تا زمان برگزاری مسابقات جام جهانی باقیست و مسئولان اطمینان دارند که ورزشگاه به موقع آماده خواهند شد.

التوادی گفت: "ما در مسیر صحیح هستیم. میزبانی از جام خلیج فارس و جام جهانی باشگاه ها نقاط عطف آموزشی بزرگی بوده اند. ما سال آینده میزبان جام جهانی باشگاه ها هستیم و یک اتفاق دیگر در سال 2021. به اعتقاد من بیش از سه بعدی سالها، ما در سال 2022 آماده میزبانی از جهان خواهیم شد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала