مولانا عبدالله: نتایج ابتدایی انتخابات دارای خلا قانونی است

© Photo / IEC fbمولانا عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات افغانستان
مولانا عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات در نامه ای عنوانی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهورری دارای خلاهای قانونی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مولانا عبدالله، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات امروز دوشنبه (۲جدی) گفته است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری که با تأخیر بیش از دو ماه از میعاد تقویم و بر اساس فیصله ۱۱۹، ۳۰ قوس اعلان گردید، دارای خلاها، نقایص و تخلفات قانونی است.

عبدالله افزوده است که آن نقایص و تخلفات عبارت اند از گنجانیدن آمار صدها فورم غیرقانونی، گنجانیدن آمار خارج زمان، گنجانیدن آمار محلات که باید بازشماری می شد، اما بازشماری نشد و گنجانیدن فورم هایی که صندوق های شان “مفقود” است؛ در جمع آرای پاک و قانونی است. این کمیشنر کمیسیون انتخابات تاکید کرده است: "از این که فیصله نامه شماره ۱۱۹ به مبنای فیصله نامه‌های شماره ۱۰۴، ۱۰۵، ۱۰۹، ۱۱۴، ۱۱۵، ۱۱۶ و ۱۱۷ ترتیب گردیده است؛ من، به حیث کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، نظریات مخالف خود را به محتوای غیرقانونی مندرجات فیصله نامه‌های فوق با ذکر دلایل تحریر نمودم".

مولانا عبدالله: یوناما خواهان برکناری من است - اسپوتنیک افغانستان
مولانا عبدالله: یوناما خواهان برکناری من است

وی خاطرنشان کرده که نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری باید حاصل ماهیت حقوقی و فنی، مبتنی بر اصل امانت داری، شفافیت، بی‌طرفی و استقلالیت کمیسیون‌ها باشد؛ نه فشارهای سیاسی داخلی و خارجی.

مولانا عبدالله از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواسته که با حفظ استقلالیت، بی‌طرفی و رعایت قانون انتخابات، لوایح و طرزالعمل های نافذ، در جداسازی آرای پاک از ناپاک اجراآت منصفانه و عادلانه کند، تا سلامت نظام مبتنی بر آرای پاک مردم تضمین گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала