کمیسیون انتخابات: آرای حنیف اتمر از اعتبار ساقط است

© Sputnik / Poyaمحمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی
محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که آرای حنیف اتمر مانند سایر کاندیدان انصراف داده شده، قابل محاسبه و اعتبار نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، کمیسیون انتخابات روز دوشنبه (۲جدی) با نشر یک اعلامیه گفته است که محمد حنیف اتمر خود را در روند انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده و اسم اش نیز در برگه رای دهی با شماره ۱۷ به چاپ رسیده بود.

اما این کمیسیون خاطرنشان کرده، به دلیل این که اتمر در جریان مبارزات انتخاباتی از کاندیداتوری انصراف داد و انصراف اش بعد از چاپ شدن اوراق رای دهی بود، آرایش مانند سایر کاندیدان منصرف شده قابل محاسبه و اعتبار نیست و جایگاه اش نزد کمیسیون مستقل انتخابات مانند سایر کاندیدان منصرف شده است.

این اظهارات کمیسیون مستقل انتخابات در حالی مطرح شده است که علی رغم حذف نام سایر کاندیدان انصراف داده از انتخابات، نام حنیف اتمر همچنان در اعلان نتایج ابتدایی در میان کاندیدان قرار دارد.

 حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کند

حنیف اتمر پس از آن از کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری کنار رفت که او با چاپ عکس عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت در کنار عکس خود به عنوان “صدراعظم” آینده مخالفت کرده و این باعث شد تیم انتخاباتی او از هم بپاشد.

حنیف اتمر، روز سه شنبه (۲ میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته بود: "می‌خواهم تصمیم خود را مبنی بر عدم اشتراک در رقابت‌های انتخابات به تاریخ ششم میزان ۱۳۹۸ خورشیدی، با حفظ حق خود به حیث کاندید، در صورتی‌ که انتخابات به تعویق بیافتد، یک بار دیگر به سمع هموطنان عزیز خود برسانم که در انتخابات پیشرو موقف بی‌طرفی را اختیار کرده و از هیچ کاندید مشخصی حمایت نمی نمایم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала