ابراز آمادگی استولتنبرگ برای ملاقات با پوتین

© AFP 2023 / Mandel Ngan ابراز آمادگی استولتنبرگ برای ملاقات با پوتین
 ابراز آمادگی استولتنبرگ برای ملاقات با پوتین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو از آمادگی خود برای ملاقات با رئیس جمهور روسیه به هدف بحث درباره موانع موجود در روابط دو طرف خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف اتلانتیک شمالی " ناتو" در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمان که امروز (دوشنبه) انتشار یافت تاکید کرد، آماده دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به هدف بحث درباره موانع موجود در روابط میان این ائتلاف و مسکو است.

استولتنبرگ در این مصاحبه خاطر نشان کرد: اگر پیش‌زمینه درستی وجود داشته باشد، من البته آماده دیدار با ولادیمیر پوتین هستم.

به گفته دبیر کل ناتو، این امری مهم است که به ویژه "در زمانهای برخورد به مسائل سخت" دور میز مذاکره بنشینیم.

استولتنبرگ در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: روسیه بزرگترین همسایه ما است. روسیه اینجاست و باید بماند و ما باید برای رسیدن به روابطی بهتر با روسیه تلاش کنیم.

لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
ناتو به دنبال سلطه بر خاورمیانه است

او خاطر نشان کرد: اما حتی اگر که روابط ما  با روسیه بهبود نیابد ما باید روابط دشوارمان با روسیه را مدیریت کنیم.

اظهارات استولتنبرگ از آنجایی بسیار حائز اهمیت است که مناسبات ناتو و روسیه از سال 2014 میلادی به این سو بسیار تیره و پرتنش است و از آن زمان تا کنون هیچگونه دیدار و گفت‌وگویی در سطوح ارشد صورت نگرفته است.

ناتو روسیه را متهم کرده که شبه‌جزیره کریمه را با نقض حقوق بین‌المللی اشغال کرده و از جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین حمایت می‌کند.

روسیه نیز به نوبه خود از تلاش‌های پیمان ناتو برای گسترش حضورش در شرق اروپا و همچنین استقرار نیروهای ناتو در جمهوری‌های پیشین شوروی سابق انتقاد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала