هدف طالبان از سفر به پاکستان چیست

© Sputnik / فیسبوک ریاست شورای عالی صلح هدف طالبان از سفر به پاکستان چیست
  هدف طالبان از سفر به پاکستان چیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان به هدف مشوره با سران پاکستان در مورد امضا توافق‌نامه با امریکا به پاکستان سفر کردند نه به هدف دیدار با سران طالب.

به گزارش اسپوتنیک، شهلا فرید عضو شورای عالی صلح در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: «سفر طالبان به پاکستان نشان‌دهندۀ این است که طالبان به هیچ عنوان بدون مشوره پاکستانی‌های کاری نمی‌کنند».

بانو فرید تاکید کرد: «در مورد سفر طالبان به هدف دیدار با رهبران شان به پاکستان، دو حالت وجود دارد، اول این‌که بدون مشوره سران پاکستان کاری کرده نمی‌توانند و دوم این‌که سران طالبان همه در پاکستان حضور دارند و لانه‌های اصلی شان در خاک پاکستان است».

او همچنان گفت: اگر لانه طالبان در خاک افغانستان می‌بود باید در یک گوشۀ از افغانستان این رهبران حضور می‌داشتند؛ بنابراین یا لانه‌های اصلی طالبان در پاکستان است و به منظور دیدار با رهبران شان به پاکستان رفتند و یا هم به هدف مشوره با اربابان پاکستانی‌شان به این کشور سفر کردند.

 

 اختلاف درباره آتش‌بس میان امریکا و طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
اختلاف درباره آتش‌بس میان امریکا و طالبان

بانو فرید تصریح کرد: بدون شک طالبان به پاکستان رفتند تا آخرین هدایت‌ها را به هدف امضا توافق‌نامه با امریکا از حکومت پاکستان بگیرند. زیرا بعضی از شرایط در توافق‌نامه وضع شده و چون طالبان  به باور این عضو شورای عالی صلح، بحث گفت‌وگوهای صلح بدون شک براساس منافع امریکا شکل خواهد گرفت و توافق‌نامه میان دوطرف امضا خواهد شد.

این درحالی‌ست که سیداکبر آغا، عضو پیشین طالبان نیز این موضوع را تأیید می‌کند و می‌گوید که هیأت طالبان به رهبری ملا شهاب‌الدین دلاور چند روز پیش به پاکستان رفته است. هدف از این سفر دیدار با رهبران طالبان که در پاکستان حضور دارند، خوانده شده است.

پیش از این زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان که چند روز پیش به کابل آمده بود در دیدار با مقام‌های حکومت افغانستان گفته بود که روی آتش‌بس، پیش از امضای توافق صلح با طالبان تأکید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала