واکنش حزب دوستم به نتایج ابتدایی انتخابات

© JAKواکنش حزب دوستم به نتایج ابتدایی انتخابات
واکنش حزب دوستم به نتایج ابتدایی انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب جنبش ملی در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات اعلام کرد که تقلب و جعل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تعیین نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری عبدالرشید دوستم در واکنش به اعلان نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری می گوید، دیگر تقلب و جعل نتیجه انتخابات را تعیین نمی کند؛ ایستاده اند و از آرای مردم دفاع می کنند.

حزب جنبش ملی اسلامی، با نشر یک اعلامیه گفته است که در روز ششم میزان، تیم حاکم با استفاده از امکانات دولتی، نهادهای دولتی و کمیسیون انتخابات دست به تقلب زده، روند شمارش آرا را در زمان غیرقانونی انتخابات ادامه داده و رای های غیربایومتریک را وارد سیستم کرده است.

این حزب افزوده است: “ما در روزهای پس از انتخابات بر این نکته تاکید کرده بودیم که رای های غیرقانونی و تقلبی را قبول نداریم و یک بار دیگر نیز بر آن تاکید می داریم.”

غنی: اکنون وقت آن است که همه قانون بازی را بپذیرند - اسپوتنیک افغانستان
غنی: اکنون وقت آن است که همه قانون بازی را بپذیرند

در اعلامیه حزب جنبش آمده است که کمیسیون در مورد ۳۰۰ هزار رای تقلبی و غیرقانونی که مورد اختلاف میان کاندیداها و کمیسیون نیز بوده، مهر سکوت بر لب زده است.

این حزب خاطرنشان کرده که با تمام قوت در کنار مردم اش ایستاده است که حضورشان در جامعه نادیده گرفته شده و رای های شان پامال گردیده و از آن دفاع می کند.

کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلان کرد. بر بنیاد این نتایج، اشرف غنی با کسب بیشترین آرا در صدر و عبدالله عبدالله در جایگاه دوم قرار گرفته است.

اما دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله و هم پیمانان و هواداران این دسته، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала