حمایت پاکستان از روند دموکراسی در افغانستان

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت پاکستان از روند دموکراسی در افغانستان
حمایت پاکستان از روند دموکراسی در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای تاکید کرد که این کشور از روند دموکراسی در افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری، وزارت امور خارجه پاکستان با نشر بیانیه‌ای از حمایت آن کشور از روند دموکراسی در افغانستان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان عقیده دارد اتمام روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یک گام مهم برای ثبات سیاسی افغانستان و جنوب آسیا است.

وزارت خارجه پاکستان در این بیانیه آورده است: این کشور می‌داند که نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از طی مراحل قانونی براساس قوانین انتخاباتی این کشور اعلام خواهد شد.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز یکشنبه (اول جدی) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از حدود سه ماه اعلام کرد.

بر این اساس، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب 923863 رای معادل 50.64 درصد آرا در صدر ایستاده و عبدالله عبدالله با کسب 720990 رای معادل 39.52 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

این در حالیست که معاون رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان می‌گوید که با توجه به حجم زیاد شکایت‌ها احتمال زیادی برای کاهش آرای اشرف غنی، و کشیده شدن انتخابات به دور دوم وجود دارد.

شرایط کنونی  به انتخابات سال 2014 شباهت دارد زمانی که غنی و عبدالله هر دو مدعی بودند که تقلب گسترده‌ای توسط دیگری صورت گرفته است و پس از آن با دخالت آمریکا قدرت بین دو طرف تقسیم و حکومت وحدت ملی تشکیل شد.

دستیاران نزدیک به غنی می‌گویند که رئیس جمهور کنونی افغانستان حاضر به تقسیم قدرت با عبدالله نیست.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала