دیدار عبدالله با سفیران امریکا، ایران و ترکیه

© ریاست اجراییه دیدار عبدالله با سفیران امریکا، ایران و ترکیه
دیدار عبدالله با سفیران امریکا، ایران و ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجراییه افغانستان امروز با سفیران ایالات متحده امریکا، ایران و ترکیه دیدار کرد.
دیدار عبدالله با اسکات میلر پس از اعلان نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار عبدالله با اسکات میلر پس از اعلان نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش اسپوتنیک، ریاست اجراییه افغانستان امروز سه شنبه (3 جدی) نوشت: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان امروز با جان بس سفیر ایالات متحده‌ی امریکا برای افغانستان،  بهادر امینیان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان،  اوزان ار طغرل سفیر ترکیه برای افغانستان در دفتر کارش در قصر سپیدار دیدار کرد.

در خبرنامه ریاست اجراییه آمده است، که در دیدار با سفیر امریکا دو طرف در باره‌ی روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی از سوی کمیسیون سمع شکایات، تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و آخرین تحولات امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنان دو طرف در صحبت‌های خود تأکید کردند، که روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی از سوی کمیسیون سمع شکایات بی‌‌طرفانه، طبق قانون، لوایح و طرزالعمل‌های انتخابات صورت گیرد.

رییس اجراییه همچنان در صحبت‌های خود کشته شدن یکی از سربازان امریکایی را در افغانستان برای سفیر این کشور تسلیت گفت و مراتب تسلیت و هم‌دردی خویش را با خانواده‌ی این سرباز و مردم امریکا ابراز داشت.

در دیدار دیگری که رییس اجراییه با سفیر جدید ایران داشت، او نخست مقرری امینیان را به حیث سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان تبریک گفته و برای وی در انجام وظایف جدیدش آرزوی موفقیت کرد. رییس اجراییه ایران را از متحدان راهبردی و دوستان نزدیک افغانستان خواند و از همکاری‌های این کشور برای افغانستان در دوره‌های مختلف سپاسگزاری و قدردانی کرد.

سپس امینیان نیز افغانستان را از دوستان نزدیک ایران خواند و تاکید کرد، که توسعه و امنیت در افغانستان به معنای توسعه و امنیت در ایران است. امینیان همچنان افزود، که پیوندهای دو کشور بر ارزش‌ها و پیوندهای مشترک تاریخی-فرهنگی استوار می‌باشد. سفیر جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری نمود تا در جریان مسئولیت و وظیفه‌ی خود برای توسعه و استحکام پیوندها میان دو کشور گام‌های موثر بردارد.

در این نشست همچنان دو طرف در مورد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و پیوندهای دو جانبه میان ایران و افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

در سومین دیدار دیگری که رییس اجراییه افغانستان با سفیر ترکیه پس از ظهر امروز داشت، دوطرف در باره آخرین تحولات سیاسی-امنیتی، انتخابات ریاست جمهوری، تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان و همکاری‌های مشترک میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رییس اجراییه پیوندها میان افغانستان و ترکیه را حسنه و نیک توصیف کرد و خواهان همکاری‌های بیش‌تر میان دو کشور گردید. سفیر ترکیه نیز پیوندهای دو کشور را نیک خواند و از ادامه‌ی همکار‌ی‌های مشترک میان دو کشور اطمینان داد.

سفیر ترکیه گفت، کشورش از شفافیت انتخابات و روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی پشتیبانی می‌کند و یک انتخابات با اعتبار گامی است در جهت تحکیم مردم‌سالاری در افغانستان.

یادآوری می کنیم، که پیش از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، سفیر امریکا چندین بار با رییس اجراییه افغانستان دیدار کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала