هفت عضو گروه داعش در هرات بازداشت شدند

© AFP 2023 / Shah Marai هفت عضو گروه داعش در هرات بازداشت شدند
 هفت عضو گروه داعش در هرات بازداشت شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی هرات در یک نشست خبری از بازداشت هفت عضو گروه داعش از مرکز این ولایت خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات در یک نشست خبری از بازداشت هفت عضو گروه داعش از مرکز این ولایت خبر داده است.

 او گفت که این هفت نفر قصد حملات تروریستی در مرکز شهر داشتند و پس از بازداشت، به مرکز کشور منتقل شده‌اند. آقای رحیمی افزود که داعش و گروه‌هایی که در سوریه می‌جنگیدند، زیر فشار قرار دارند و امکان «زیادی» هست که به افغانستان سرازیر شوند.

او تصریح کرد که همین حالا «یک تعدادشان به این طرف آمده‌اند» و امکان دارد که جنگ‌جویان داعش از نقاط مختلف دنیا به افغانستان راه پیدا کنند. به گفته والی هرات، داعش پروژه پساطالبان است که در افغانستان ریشه می‌گیرد.

پاتروشف: هدف داعش تصرف شمال افغانستان و حمله به آسیای میانه است  - اسپوتنیک افغانستان
پاتروشف: هدف داعش تصرف شمال افغانستان و حمله به آسیای میانه است

آقای رحیمی پس از ارائه خبر بازداشت عوامل داعش گفت که دو هفته بعد هیأتی با عضویت وزیران امنیتی و دفاعی کشور برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت هرات به این ولایت سفر می‌کند. او تصریح کرد که سفر این هیأت برای بررسی مسایل امنیتی و اکمالات تجهیزات نظامی است. وی هم‌چنان ابراز امیدواری کرد که با سفر این هیأت، وضعیت امنیتی مرکز شهر و ولسوالی‌های هرات بهبود یابد.

نشر خبر حضور داعش در هرات و بازداشت هفت عامل آن کافی بود که آگاهان امور نسبت به آن واکنش نشان دهند. هرات در غرب افغانستان بیش‌ترین مرز مشترک را با ایران دارد و به باور آگاهان امور، حضور داعش در هرات بیش‌تر برای نگران کردن ایران است.

گفتنی است که هرات نسبت به سایر ولایت‌های افغانستان امنیت نسبی بهتری دارد اما هر از گاهی انفجارهای خونین در برخی از مساجد و معابر سبب ایجاد وحشت بین مردم می‌شود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала