پایان نخستین همایش جوانان افغانستان و روسیه

© Sputnikپایان نخستین همایش جوانان افغانستان و روسیه
پایان نخستین همایش جوانان افغانستان و روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همایش جوانان افغانستان و روسیه، با مراسم رسمی در سفارت افغانستان در روسیه به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، در این مراسم سفیر افغانستان در روسیه این همایش را نقطهٔ‌ آغاز فصل نو روابط میان جوانان دو کشور خواند.

در روز پایانی این همایش، شرکت‌کنندگان در حضور معاون بخش آسیای وزارت خارجهٔ روسیه و سفیر افغانستان در مسکو روی نقش افغانستان در امنیت آسیای میانه به گفتگو و بحث پرداختند.

همایشی این چنینی در سطح جوانان برای نخستین بار در طول تاریخ روابط دو کشور برگزار شد و شرکت‌کنندگان آن را برای گسترش روابط میان نسل جوان دو کشور بسیار مفید ارزیابی کردند.

رویا موسوی از مدیران گروه آیندهٔ افغانستان در به اسپوتنیک گفت: «برگزاری همچنین همایش‌ها اول به تقویت روابط کمک میکند، دوماً شناخت عمیق و تبادل نظر میان جوانان در مورد فرهنگ، زندگی، فرصت‌ها و چالش‌ها را فراهم میکند. همچنان جوانان دو کشور میتوانند از تجربه‌های همدیگر آموخته و از آن در کشور خود استفاده کنند».

فصل نو با نسل نو؛ برگزاری همایش جوانان افغانستان و روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری همایش جوانان افغانستان و روسیه به روایت تصویر

در همین حال، ویکتوریا، مدیر برنامه‌های بنیاد حمایت از دیپلوماسی عامه می‌گوید که این نشست بر شخص او تأثیر گذاشته است: «همایش این‌چنینی با هدف ایجاد شناخت و زمینهٔ گفتگو برگزار شده بود. بگذارید بگویم که به شخص من بسیار مفید بود. من در مدت برگزاری این همایش شناخت دیگری از افغانستان و جوانان این کشور یافتم».

این همایش از سوی «گروه آینده افغانستان» یا Future Team Afghanistan با حمایت بنیاد دیپلوماسی عامهٔ گرچیکوف، سفارت افغانستان روسیه، دانشگاه دولتی جنوب‌غربی روسیه، کانون رشد فرهنگ و هنر افغانستان و با شراکت رسانه‌یی موسسهٔ رسانه‌یی روسیهٔ امروز و خبرگزاری اسپوتنیک برگزار شده و در آن بیش از پنجاه تن از جوانان فعال دو‌ کشور شرکت کردند. همایش در شش روز راهکارهای گسترش روابط میان جوانان کشور را بررسی و زمینهٔ تبادل تجربه‌ها و دانش را فراهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала