خطر توالت هواپیماها برای جمعیت جهان

© Flickr / Canadian Pacific خطر توالت هواپیماها برای جمعیت جهان
 خطر توالت هواپیماها برای جمعیت جهان     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توالت های هواپیما می تواند برای کل جمعیت سیاره خطر ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، برخی وسایل و تجهیزات به کار رفته در هواپیماها و فرودگاه ها اگرچه شاید توجه چندانی هم برنیانگیزند، اما نقشی مهم در احتمال انتقال میکروب و ابتلا به انواع بیماریهای کم خطر یا پرخطر را دارند. در لوله‌های فاضلاب هواپیماها باکتری‌های خاصی شکل می‌گیرد که برای سلامتی تمام ساکنان زمین خطرناک‌اند. تانک فاضلاب هواپیماها را می‌توان با دیگ ذوب انواع میکروب‌های روده مقایسه کرد. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که این فضولات حاوی باکتری‌هایی هستند که در مقابل آنتی بیوتیک مقاومت دارند.

عکس‌ هایی از عجیب‌ترین توالت‌های دنیا  - اسپوتنیک افغانستان
عکس‌ هایی از عجیب‌ترین توالت‌ های دنیا

از اینرو فضولات هوایی می تواند باعث شیوع باکتری‌های مقاوم در مقابل آنتی بیوتیک ها در سراسر جهان شوند. فضولات هواپیماها حتی خطرناک تر از مجتمع های پاکسازی شهری است. مقاومت میکروب ها در مقابل داروها درمان بیماری‌های عفونی را دشوار می‌سازد که هرازگاهی به مرگ می‌انجامد.  در آمریکا به این دلیل حدود 35 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پس از بازرسی مخزن های فضولات هواپیماها، مشخص شد  باکتری‌ها در آن در مقابل داروها مقاوم‌تر هستند. این میکروب ها می‌توانند به محیط زیست نفوذ کنند وارد رودخانه‌ها و دریاچه‌ها بشوند. این نوع باکتری‌های مقاوم در مقابل آنتی بیوتیک‌ها از طریق پرنده‌ها نیز می‌توانند در سراسر دنیا پخش شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала