غنی: وزارت اطلاعات و فرهنگ به بهبود نیاز دارد

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی می گوید که تلاش ها به منظور بهبود وزارت اطلاعات و فرهنگ خوب است، اما در بعضی موارد نیاز به تغییرات جدی است.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است: رئیس جمهور غنی شام روز گذشته(دومجدی) در نشستی به منظور بررسی کارکردهای وزارت اطلاعات و فرهنگ، تلاش ها به منظور بهبود عملکرد این وزارت را خوب خوانده، اما تاکید کرده است که در بعضی موارد نیاز به تغییرات جدی در وزارت اطلاعات و فرهنگ وجود دارد.

او افزوده است که یک کمیته جوانان به منظور تولید فکر فرهنگی ایجاد گردد و طرحی را جهت تقدیر هنرمندان خلاق و هنرمندانی که دچار مشکلات مالی هستند، ارایه کند.

 اشرف غنی: صلح را به زودی در کشور خواهیم آورد  - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: صلح را به زودی در کشور خواهیم آورد

رییس جمهور خاطرنشان کرده که در زمینه تولید فرهنگ، باید فکر فرهنگی ایجاد شود و اتشه های فرهنگی در نمایندگی های دیپلماتیک افغانستان در خارج، باید از تاریخ، فرهنگ و جغرافیای افغانستان آگاهی داشته باشند.

غنی با بیان این که موزیم ها باید زیر چتر یک برنامه واحد، مدیریت شوند، گفته است که موزیم ها بدون تکنالوژی که افغانستان را به خارج وصل می کند، موثریت ندارد.

رییس جمهور کتیبه ها در موزیم را دارای اهمیت فوق العاده خوانده و تاکید کرده است که باید در قسمت حفاظت آن کارهای بیشتری صورت گیرد.

این در حالی است که بسیاری از آثار باستانی و میراث فرهنگی افغانستان در معرض نابودی قرار دارد و تاکنون توجه قابل ملاحظه برای حفظ این آثار از سوی حکومت نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала