پرده‌برداری از تجاوز کشیش ها به 175 کودک در مکزیک

© Fotolia / Drobot Deanپرده‌برداری از تجاوز کشیش ها به 175 کودک در مکزیک
پرده‌برداری از تجاوز کشیش ها به 175 کودک در مکزیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لژیونر‌های مسیحی «اعضای انجمن مذهبی کاتولیک» در مکزیک از تجاوز زنجیره‌ای کشیش‌ها به 175 کودک ونوجوان پرده برداشتند.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از اعضای بلند پایه یک انجمن مذهبی کاتولیک در مکزیک موسوم به «لژیونر‌های مسیح» در طی 78 سال از (1941 تا 2019) دست کم 175 نوجوان و کودک را مورد تجاوز قرار داده اند.

بر اساس گزارشی که از سواستفاده‌های جنسی کشیش‌ها و مقامات عالی رتبه انجمن‌های مذهبی کاتولیک در مکزیک منتشر شده عمده قربانیان متخلفان در کلیسا را نوجوانان 11 تا 16 سال تشکیل می‌دهند.

در این گزارش همچنین بر قربانی شدن چهارده تن از متجاوزان تاکید و از یک «زنجیره تجاوز» پرده‌برداری شده است؛ به این نحو که از 33 فرد مرتکب تخلف 18 تن عضو انجمن «لژیونرهای مسیح» بوده و و از این هجده تن 14 نفر خود از سوی دیگر اعضا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

واتیکان - اسپوتنیک افغانستان
فهرست 120 نفری کشیش های کودک آزار

درگزارش داخلی این انجمن قدرت‌مند و پرنفوذ کاتولیک که روز دوشنبه منتشر شد ضمن افشای موارد متعدد تخلفات اخلاقی کشیش‌های کاتولیک در مکزیک تصریح شده است که عامل اصلی در شمار قابل توجهی از این تخلفات مارسیال ماسیل، بنیانگذار انجمن بوده است.

این گزارش که به بررسی فعالیت انجمن «لژیونرهای مسیح» از زمان تاسیس آن در سال 1941 تا شانزدهم دسامبر 2019 اختصاص دارد پای دست کم 33 کشیش و یا شَمّاس (از خادمان کلیسا که جایگاهی پایین‌تر از کشیش دارد) را به میان کشیده و تصریح می کند که دست کم شصت تن از قربانیان از سوی، بنیانگذار این انجمن مورد سوء استفاده و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

گفتنی است که رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سفر اخیر خود به شیلی از رسوایی سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک به عنوان «درد و شرم» یاد کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала