واکنش آمریکا به صدور حکم عربستان سعودی در پرونده قتل خاشقجی

© AP Photo / Virginia Mayo ثبوت دخالت احتمالی شهزاده ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی
 ثبوت دخالت احتمالی شهزاده ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا، صدورحکم اعدام برای متهمان پرونده قتل روزنامه‌نگار سعودی را "یک گام مهم" تلقی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا در واکنش به صدور حکم برای متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»  در ترکیه گفت:  ایالات متحده مجازات های عربستان سعودی، از جمله صدور حکم اعدام ، برای متهمان این پرونده را "یک گام مهم" می داند.

اعلام حکم  اعدام برای چند تن از متهمان قتل خاشقجی  - اسپوتنیک افغانستان
اعلام حکم اعدام برای چند تن از متهمان قتل خاشقجی

دادستانی عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در خصوص آخرین مراحل پرونده عاملان قتل «جمال خاشقچی» گفت که تاکنون احکام اولیه 11 نفر صادر شده که پنج نفرشان به اعدام محکوم شده‌اند.

همچنین دادستانی عربستان 3 متهم دیگر این پرونده را در مجموع به 24 سال حبس محکوم کرد.

ساعاتی بعد از صدور این حکم، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد:  "صدور احکام امروز گامی مهم در جهت اجرای عدالت برای کسانی است که مسئول این جنایت وحشتناک هستند".

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه افزوده است: ما از عربستان سعودی خواستیم که یک محاکمه عادلانه و شفاف را آغاز کند و ما به این کار ادامه خواهیم داد. ما از روز اول خواستار پاسخگویی کامل متهمان این پرونده بودیم. این احکام، همانطور که گفته شد ، گامی مهم در این جهت است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در دوم اکتبرسال 2018 به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. شواهد نشان می‌دهد او در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده و جسدش تکه‌تکه شده و از آنجا خارج شده‌ است.

پس از گذشت حدود یک سال از حادثه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ماه سپتامبر 2019 در مصاحبه با رادیو سراسری آمریکا پی‌بی‌اس با قبول کردن مسئولیت قتل خاشقجی گفت که این قتل در دورهٔ زمامداری وی انجام گرفته و تمامی مسئولیت این کار را می‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала