رأی‌زنی‌ها برای تشکیل هیئت مذاکره کننده با طالبان آغاز شد

© Photo / © Photo / / © Photo /دفتر سیاسی طالبان در قطر
دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احزاب و جریان‌های سیاسی می‌گویند که برای ایجاد هیئت مذاکره کننده تا کنون دو نشست برگذار شده است.

به گزارش اسپوتنیک، احزاب و جریان‌های سیاسی کشور از آغاز رأی زنی ها برای ایجاد یک هیات برای گفتگوهای میان افغانان خبر می‌دهد. 

این جریان‌های سیاسی می‌گویند که برای ایجاد این هیئت تا کنون دو نشست برگذار شده است و از حکومت می‌خواهند که برای ایجاد این هیات نباید موانع ایجاد کند.

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در واپسین سفر اش به کابل، از حکومت افغانستان و جریان های سیاسی کشور خواسته است که برای گفت و گو های میان افغانان در باره ایجاد یک هیئت کار بکنند.

ارگ - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: شرکت کنندگان نشست قطر نمی توانند از دولت نمایندگی کنند

احزاب و جریان های سیاسی تا اکنون دو نشست را در باره چگونگی گزینش اعضای این هیئت برگذار کرده اند و از حکومت می‌خواهند که در تعیین چهره‌های مهم در ترکیب این هیئت نباید مخالفت کند.

اسدالله علیزی، از نزدیکان حامد کرزی رییس جمهور پیشین، گفت: «خواست ما از حکومت این است که نه تنها مانع ایجاد کند، بل همکاری کند که یک لیست فراگیر ساخته شود که برای تمامی طرف ها قابل قبول باشد.»

اما معاون سخنگوی رئیس جمهورمی‌گوید: «در صورتی که طالبان دست از خشونت بردارند و رابطه شان را با گروه های تروریستی قطع نموده و به آتش بس تن بدهند، زمینه برای گفتگوهای مستقیم فراهم خواهد شد».

انتظار می رود که پس از امضای توافق نامه صلح میان آمریکا و طالبان، گفت و گو های میان افغانان در درازای دو هفته آغاز شود.

اما منابع نزدیک به طالبان می گویند که خواست آمریکا از طالبان برای کاهش خشونت ها و تامین آتش بس پیش از امضای توافق نامه صلح، این روند را با دگرگونی هایی رو به رو ساخته است.

پیش از این یک منبع نزدیک به طالبان گفته است که یک هیات سه نفری طالبان به رهبری مولوی شهاب الدین دلاور از قطر برای گفت و گو با رهبران شان به پاکستان رفته اند و در باره کاهش خشونت ها و آتش بس به توافق هایی نخستین رسیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала