جوانان افغانستان به اشتراک در برنامه‌های بین‌المللی در روسیه دعوت شدند

© Photo / GorchakovFundالکساندر بوگایف، رئيس آژانس فدرالی امور جوانان روسیه در همایش جوانان افغانستان و روسیه AFRUS 2019
الکساندر بوگایف، رئيس آژانس فدرالی امور جوانان روسیه در همایش جوانان افغانستان و روسیه AFRUS 2019 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس آژانس فدرالی امور جوانان روسیه جوانان افغانستان را به اشتراک در برنامه‌هایی چون: همایش جوانان فرهنگی و هنری «تاوریدا»، همایش بین‌المللی جوانان «یورآشیا گلوبل» و همچنان همایش رهبران جوان کشورهای بریکس و سازمان همکاری شانگهای، که توسط این آژانس برگزار می‌شوند، فرا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، به تاریخ ۲۳ دسمبر در دفتر بنیاد حمایت از دیپلوماسی عامه گورچاکوف مراسم پایانی همایش جوانان روسیه و افغانستان به پایان رسید.

 در این همایش که برای نخستین بار در تاریخ معاصر روابط میان افغانستان و روسیه برگزار شد، بیش از ۵۰ متخصص و فعالین جوان از روسیه و افغانستان شرکت ورزیدند.

این همایش که به مناسبت صد سالگی روابط دیپلوماتیک میان دو کشور برگزار شد، نخستین همایش در تاریخ معاصر روابط میان دو کشور شمرده می‌شود. در چوکات این همایش پانل‌ها، میزگردها و ورکشاپ‌ها درمورد مسایل مهم همکاری میان جوانان دو کشور، برگزار شد.

پایان «AFRUS2019» / بهاوی: همایش بعدی ما، در دهلی برگزار خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
پایان «AFRUS2019» / بهاوی: همایش بعدی ما، در دهلی برگزار خواهد شد

در مراسم پایانی این همایش لئونید دراچفسکی، رئيس اجراییه بنیاد حمایت از دیپلوماسی عامه گورچاکوف، الکساندر بوگایف، رئيس آژانس فدرالی امور جوانان روسیه، لطیف بهاند، سفیر کبیر افغانستان در روسیه و دیمیتری کابایف، معاون اداره دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه نیز شرکت داشتند.

لئونید دراچفسکی با اشاره به اینکه در سال جاری صد سالگی ایجاد روابط دیپلوماتیک میان دو کشور جشن گرفته شد، گفت: "فعالیت‌های مشترک باعث شد تا در اکثریت موارد سرحدات اتحاد جماهیر شوروی امن بمانند و همچنان در ایجاد دولت افغانستان نقش داشت. ما با در نظرداشت اینکه افغانستان امروز با چه دشواری‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند، دشواری‌هایی که در این کشور وجود دارد، تلاش داریم تا زمینه‌های مشترک را دریابیم. ما آماده ایم و متعهدیم تا به همدیگر گوش داده شود".

همچنان الکساندر بوگایف، رئيس آژانس فدرالی امور جوانان روسیه با اشاره به اهمیت همکاری میان سازمان‌های جوانان کشورهای مختلف، گفت: "در طول چند سال اخیر ارتباط خوبی با همکاران ما در افغانستان ایجاد شده است. تنها در همین سال جوانان در برنامه‌های «روس‌مولودیوژ» منجمله «یورآشیا گلوبل»، و همچنان سومین فستیوال بین‌المللی «بهار دانشجویی کشورهای بریکس و سازمان همکاری شانگهای» و قبلا در فستیوال جهانی جوانان و دانشجویان در شهر سوچی، شرکت ورزیده اند".

رئيس آژانس فدرالی امور جوانان روسیه جوانان افغانستان را به اشتراک در برنامه‌هایی چون: همایش جوانان فرهنگی و هنری «تاوریدا»، همایش بین‌المللی جوانان «یورآشیا گلوبل» و همچنان همایش رهبران جوان کشورهای بریکس و سازمان همکاری شانگهای، که توسط این آژانس برگزار می‌شوند، فرا خواند.

لطیف بهاند، سفیر کبیر افغانستان در روسیه گفت: "چنین همایش‌ها باعث تحکیم روابط دوجانبه میان افغانستان و روسیه می‌شوند". وی ابراز امیدواری کرد که در آینده شماری از اشتراک‌کنندگان این همایش کارشناس روابط افغانستان – روسیه شود. سفیر کبیر افغانستان برگزاری این همایش را به موقع و مثبت ارزیابی کرد.

دیدگاه اشتراک کننده‌ گان همایش جوانان افغانستان و روسیه در شبکه های اجتماعی - اسپوتنیک افغانستان
دیدگاه اشتراک کننده‌ گان همایش جوانان افغانستان و روسیه در شبکه های اجتماعی

همچنان دیمیتری کابایف، معاون اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "تعمین اعتماد و تفاهم بین کشورهای ما به هدف مشترک که عبارت از مبارزه با تروریزم بین‌المللی و قاچاق مواد مخدر است، کمک می‌کند. ما آماده ادامه گفتگو با شرکای افغانستان برای ریشه‌کن ساختن تهدیدات امنیتی، همکاری در راستای تقویت توانایی‌های ملکی، نظامی و ارگان‌های ضدتروریستی افغانستان، می‌باشیم".

ایوان زاخاروف، معاون رئيس اداره کار با نسخه‌های زبانی، پخش خارجی "روسیه امروز" در این مراسم گفت: "این همایش نه تنها به بهبود روابط میان جوانان دو کشور مفید بود که به کمک این همایش، خبرگزاری ما برای یک هفته محتوای جالب برای نشر و ارایه به مخاطبان ما در افغانستان و دیگر نقاط جهان داشت".

نخستین همایش جوانان افغانستان و روسیه (AFRUS2019) از تاریخ ۱۷ الی ۲۳ دسمبر در دو شهر روسیه (کورسک و مسکو) برگزار شد. این همایش از سوی «گروه آینده افغانستان» یا Future Team Afghanistan با حمایت بنیاد دیپلوماسی عامهٔ گورچاکوف، سفارت افغانستان در مسکو، دانشگاه دولتی جنوب‌غربی روسیه، کانون رشد فرهنگ و هنر افغانستان و با شراکت رسانه‌یی موسسهٔ رسانه‌یی روسیهٔ امروز و خبرگزاری اسپوتنیک برگزار شد.

به گفته نثار احمد بهاوی، رئيس گروه آینده افغانستان، همایش جوانان افغانستان و روسیه با هدف ایجاد شناخت و توسعۀ روابط میان نسل جوان دو کشور برگزار شد. افغانستان و روسیه در صدمین سال تحکیم روابط دیپلوماتیک قرار دارند. در این مدت دولت‌ها با هم در سطوح مختلف رابطه داشته اند و در مورد بسیاری از مسایل صحبت کرده اند اما در تاریخ معاصر، هیچگاه جوانان دو کشور فرصت نیافته بودند تا روبروی هم نشسته و نه تنها دربارۀ مشکلات، بلکه در بارۀ راه‌هایی صحبت کنند که فارغ از رابطۀ دولت‌ها، جوانان بتوانند با هم رابطۀ مفید به ویژه در زمینه‌های علمی، فرهنگی و بشری داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала