نشست اعضای رهبر گروه طالبان با ملاهبت‌الله در کویته

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر نشست اعضای رهبر گروه طالبان با ملاهبت‌الله در کویته
نشست اعضای رهبر گروه طالبان با ملاهبت‌الله در کویته  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبری گروۀ طالبان به‌شمول ملاهبت‌الله، رهبر طالبان، دربارۀ پذیرفتن آتش‌بس در کویتۀ پاکستان با هم رأی‌زنی‌‎ها را آغاز کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع نزدیک به طالبان، می‌گویند که رهبری گروۀ طالبان به‌شمول ملاهبت‌الله، رهبر طالبان، دربارۀ پذیرفتن آتش‌بس، امروز (چهارشنبه، 4 جدی) در کویتۀ پاکستان با هم رأی‌زنی‌‎ها را آغاز کرده‌اند.

توافق طالبان روی آتش بس کوتاه مدت  - اسپوتنیک افغانستان
توافق طالبان روی آتش بس کوتاه مدت

این منابع، تأکید می‌ورزند که هیئت فرستاده شدۀ طالبان از قطر نیز در این نشست حضور دارد تا پس از یک توافق نهایی، تصمیم این گروه را در قطر با نماینده‌گان امریکا درمیان بگذارد.

نزدیک به یک هفته می‌شود که یک هیئت گروۀ طالبان از قطر، به رهبری مولوی شهاب الدین دلاور برای هماهنگ سازی دیدگاه‌های رهبری این گروه دربارۀ آتش‌بس در پاکستان به سر می‌برد.

سیداکبر آغا، فرمانده پیشین گروۀ طالبان گفت: «گپ‌ها در این‌باره جریان دارند که آیا آتش‌بس موقت اعلام شود و یا درازمدت و آیا این آتش‌بس اعلام شود و یا نشود؛ اما تا هنوز به یک فیصله نهایی نرسیده‌اند».

یک منبع آگاه از گفت‌وگوهای صلح در قطر، می‌گوید که امریکا به طالبان گفته‌است که بی کاهش خشونت‌ها و اعلام آتش‌بس، واشنگتن حاضر نخواهد بود که توافق‌نامۀ صلح را با گروۀ طالبان امضا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала