پوتین: روسیه درباره سلاح مافوق سرعت صوت در جهان پیشتاز است

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه درباره سلاح مافوق سرعت صوت در جهان پیشتاز است
پوتین: روسیه درباره سلاح مافوق سرعت صوت در جهان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین در جلسه هیئت وزارت دفاع اعلام داشت که برای اولین بار در تاریخ، روسیه در طراحی کلاس کامل سلاح های جدید به رهبر جهانی تبدیل شده است. این پیشرفت به مقایسه زمانه هایی است، وقتی که او خود را به دنبال ایالات متحده می رساند. نمایندگان پنتاگون درباره اظهارات رهبر روسیه اظهار نظری نکرده اند.

ولادیمیر ایساچینکو در مطلب منتشره در روزنامه The Washington Post (امریکا) می نویسد، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین روز سه شنبه اظهار داشت که روسیه در ساختن سیستم های جدید تسلیحاتی دارای برتری های جدی است و روسیه یگانه کشوری در جهان است که سلاح های مافوق سرعت صوت را مستقر ساخته است.

پوتین در سخنرانی در جلسه هیئت وزارت دفاع اعلام داشت: که روسیه برای اولین بار در تاریخ در طراحی کلاس کامل سلاح های جدید به رهبر جهانی، برخلاف زمان گذشته، هنگامی که خود را به دنبال ایالات متحده می رساند، مبدل شده است.

انتخاب نام برای سلاح های جدید روسیه توسط مردم - اسپوتنیک افغانستان
انتخاب نام برای سلاح های جدید روسیه توسط مردم

رهبر روسیه خاطرنشان كرد كه در طول جنگ سرد، اتحاد جماهیر شوروی در ایجاد بمب اتمی و همچنین در ساخت بمب افکن های استراتژیک و راکت های بالستیک بین قاره ای از ایالات متحده عقب مانده بود.

وی گفت: "امروز ما در تاریخ جدید و نوین موقعیت بی نظیری داریم: آنها در حال دنبال کردن ما هستند." "هیچ کشوری در جهان اصلاً سلاح های مافوق سرعت صوت ندارند و چه رسد به سلاح های مافوق سرعت صوت برد قاره یی ".

نیروهای پنتاگون و ایالات متحده در سالهای اخیر روی سلاح های هایپرسونیک کار می کردند و مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا در ماه اگست گفت: "احتمالاً آمریکا طی چند سال آینده چنین سلاح هایی را خواهد داشت." وی اولویت کار اردو را ساختن سلاح های ضربتی دوربرد جدید عنوان کرد.

آزمایش موفق سلاح های الکترونی روسیه براساس اصول فزیکی جدید - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش موفق سلاح های الکترونی روسیه براساس اصول فزیکی جدید

ایالات متحده بارها و بارها به کنگره هشدار داده بود که روسیه و چین در حال تولید سلاح های هایپرسونیک هستند که کشف و نابود کردن آنها دشوارتر خواهد بود. مقامات آمریکایی در مورد استقرار ابزارهای نظارتی و کشف سریع تر راکت های دشمن، به ویژه سیستم های مدرن هایپرسانس مدرن، در فضای صحبت می کنند. حکومت همچنین در نظر دارد پیشنهادی استقرار سیستم های رهگیری در فضای خارجی مورد مطالعه قرار دهد، تا ایالات متحده بتواند راکت های دشمن را در اولین دقایق پرواز، در حالی که موتورهای شتاب دهنده هنوز کار می کنند، مورد اصابت قرار دهد.

هدف روسیه از نشان‌دادن آوانگارد به امریکایی‌ها چه بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
هدف روسیه از نشان‌دادن "آوانگارد" به امریکایی‌ها چه بود؟

وقتی از سخنگوی وزارت دفاع، دگرمن رابرت کارور (Robert Carver) ، سؤال شد که در مورد سخنان روز سه شنبه پوتین اظهار نظر کند، وی در پیام الکترونیکی پاسخ داد: "ما پیام های دریافتی را می بینیم، اما ما چیزی در مورد اظهارات روسیه اضافه کرده نمی توانیم."

پوتین گفت که به تازگی اولین واحد نظامی مجهز به جدیدترین مجتمع های راکتی قاره پیمای «آوانگارد» به نوکریوالی جنگی گذاشته شده است. مجتمع های مافوق صوت "کینجل" نیز به نوکریوالی محاربوی مواصلت ورزیده اند.

برای نخستین بار، رهبر روسیه در ماه مارچ سال 2018 راجع به مجتمع های راکتی قاره پیمای «آوانگارد» و "کینجل" به همراه سیستمهای دیگر تسلیحاتی دورنمایی در خطاب به ملت خبر داد.

پوتین نخستین ماهواره مصنوعی زمین را با راکت آوانگارد مقایسه کرد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین نخستین ماهواره مصنوعی زمین را با راکت آوانگارد مقایسه کرد

سپس پوتین گفت که «آوانگارد» برد بین قاره ای دارد و می تواند با سرعت 20 برابر سرعت صدا در جو پرواز کند. وی خاطرنشان کرد: این سیستم در مسیر رسیدن به هدف قادر به تغییر مسیر و ارتفاع پرواز است و این باعث می شود تا بتواند از طریق سیستم های دفاع راکتی دشمن عبور نماید.

پوتین روز سه شنبه گفت: "این سلاح های آینده می توانند بر دفاع راکتی فعلی و آینده غلبه کنند."

"کینجل" که طیاره های جنگی MiG-31 با آن تجهیز شده، سال گذشته در نیروی هوایی روسیه وارد خدمت شد. پوتین گفت که این راکت ده برابر سریعتر از سرعت صدا پرواز می کند، دارای برد بیش از 2000 کیلومتر است و قادر به حمل کلاهک های معمولی و هسته ای است. به گفته اردو، این می تواند اهداف زمینی و کشتی ها را در بحر از بین ببرد.

کرملین به دلیل تنش های موجود با غرب که در سال 2014 در رابطه با پیوستن کریما به روسیه بوجود آمدند، مدرنیزه سازی اردو را در اولویت قرار داده است.

پوتین روز سه شنبه اظهار داشت: افزایش نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای غربی روسیه و خروج ایالات متحده از پیمان INF که در سال 1987 امضا شده، مهمترین تهدیدات امنیتی هستند.

به گفته وی، روسیه باید بهترین سلاح در جهان داشته باشد. وی گفت: "این بازی شطرنج نیست، جایی که گاهی بازی برابر مورد قبول ما باشد. تخنیک باید بهتر باشد. ما باید بر این هدف دست یابیم و در جهات کلیدی توسعه بر این دست می یابیم. "

«سرمات» و «خنجر» چه اند؟ - اسپوتنیک افغانستان
«سرمات» و «کینجل» چه اند؟

سرگئی شویگو وزیر دفاع روز سه شنبه اظهار داشت: امسال اردوی 143 فروند طیاره و هلیکوپتر، 624 تانک، یک تحت البحری و 8 کشتی روی آب دریافت کرده است. به گفته وی، نوسازی زرادخانه روسیه سال آینده با همان سرعت ادامه خواهد یافت و 22 راکت بالستیک بین قاره ای، 106 فروند طیاره جدید، 565 دستگاه زرهی، سه تحت البحری و 14 کشتی روی آب وارد خدمت می شوند.

پوتین خاطرنشان كرد كه كار ساختن سیستم های دورنمایی دیگر، مانند راکت بالستیک سنگین بین قاره سرمت، طیاره بدون سرنشین، تحت البحری پوسیدون و راکت كروز با دستگاه انرژی هسته ای «بوریوستنیک» طبق پلان پیش می رود.

«بوریوستنیک» باعث جر و بحث های خاصی شده است. ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی موتورهای راکتی هسته ای را در طول جنگ سرد توسعه دادند، اما سرانجام با توجه به خطرناک بودن چنین پروژه ها را رها کردند.

طبق اطلاعات موجود، در ماه اگست راکت «بوریوستنیک» در جریان آزمایشات در پولیگون نظامی-بحری روسیه در بحیره سفید منفجر شد که در نتیجه پنج انجینیر هسته ای و دو پرسنل نظامی کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала