ایران به سوریه برای اخراج نیروهای امریکایی کمک خواهد کرد

© AP Photo / Ebrahim Norooziایران به سوریه برای اخراج نیروهای امریکایی کمک خواهد کرد
ایران به سوریه برای اخراج نیروهای امریکایی کمک خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امور بین‌المللی رهبر ایران می‌گوید که ایران به سوریه برای اخراج نیرو‌های آمریکایی کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌المللی آیت الله خامنه‌ای می‌گوید که ایران آماده است دمشق را در اخراج نیروهای امریکایی کمک کند.

زمان خروج نیروهای امریکایی از سوریه مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
زمان خروج نیروهای امریکایی از سوریه مشخص شد

آقای ولایتی گفت: ایران همواره در کنار دولت سوریه ایستاده است و اگر سوریه اعلام نیاز کند ایران به دمشق در اخراج نیروهای امریکا کمک خواهد کرد
این مقام ایرانی همچنان می‌گوید که ایران کمک‌های تاثیرگذاری به نظام سوریه کرده است که باعث شد نظام سوریه بتواند روی پای خود بایستد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریكا، خبر خروج نیروهای امریکایی را بخاطرعملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه علیه نیروهای كرُد داد. در همین زمان، امریکا اعلام كرد كه همچنان در مناطق نفت خیز شرق كشور باقی خواهد ماند و به كُردهای محلی به كنترول آنها كمك خواهد كرد.

از سال 2014 میلادی، امریکا و متحدانش عملیات نظامی در سوریه و عراق علیه گروه تروریستی داعش* انجام داده اند  و در سوریه بدون اجازه مقامات این کشور فعالیت می‌کنند. پیش از این، ایالات متحده امریکا نیز از نابودی رهبر داعش «خلافت تروریستی» خبر داده بود، اما قصد خود را برای ماندن در سوریه به منظور «جلوگیری از احیای آن» اعلام کرده بود.

*گروه تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала