کمیسیون شکایات انتخاباتی: در مطابقت با قوانین و طرزالعمل‌ها عمل می‌کنیم

© Photo / IEC کمیسیون شکایات انتخاباتی: در مطابقت با قوانین و طرزالعمل‌ها عمل می‌کنیم
  کمیسیون شکایات انتخاباتی: در مطابقت با قوانین و طرزالعمل‌ها عمل می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که به تمامی موارد و شکایات درج شده در این کمیسیون در مطابقت با قوانین و طرزالعمل‌ها رسیده‌گی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ۸صبح، پس از ثبت ۵ هزار و ۸۱۵ مورد از شکایت در جریان دور روز از روند ثبت شکایات انتخاباتی، کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که به تمامی شکایات در پرتو قانون و طرزالعمل‌ها رسیده‌گی خواهد کرد. محمدرضا فیاض، معاون سخنگوی این کمیسیون روز سه‌شنبه، سوم جدی در گفت‌وگو با این روزنامه گفت که آنان علاوه بر رسیده‌گی بر شکایات ثبت شده از سوی جوانب ذی‌نفع در انتخابات ریاست جمهوری، به مواردی که برخاسته از نظارت و ترصد این کمیسیون بوده، نیز توجه خواهند کرد. او تصریح کرد که این کمیسیون بررسی‌هایش را انجام می‌دهد و به عنوان نهادی مستقل بر اساس مواد قانون و طرزالعمل‌ها فیصله خواهد کرد.

این کمیسیون در حالی از رسیده‌گی به شکایات انتخاباتی خبر می‌دهد که مولانا محمد عبدالله کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، در نامه‌ای عنوانی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی گفته بود که نتیجه ابتدایی دارای نقایص و تخلف‌های قانونی است. وی از اعضای این کمیسیون خواسته بود که در جداسازی آرای پاک از ناپاک به گونه «منصفانه» اجراات کنند تا سلامت انتخابات تضمین شود. مسوولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی هر چند می‌گویند که نامه رسمی مولانا عبدالله هنوز به آنان نرسیده، اما تصریح می‌کنند که به تمامی شکایات درج شده از سوی نامزدان رسیده‌گی خواهند کرد. آقای فیاض افزود که کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی تنها منتظر درج شکایات نیست و شماری از موارد را شناسایی و بر مبنای نظارت‌شان، آن را دنبال خواهند کرد. وی گفت که احتمال دارد خواسته‌های مولانا عبدالله جزیی از مواردی باشد که از سوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی به آن رسیده‌گی خواهد شد.

  به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم خواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان
به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم خواهد رفت

شماری از نهادهای ناظر با آن‌که تایید می‌کنند نامه مولانا عبدالله عنوانی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می‌تواند در بررسی‌ها کمک کند، اما می‌گویند که این نامه بار حقوقی‌ای برای این کمیسیون ایجاد نمی‌کند.  

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در حالی از رسیده‌گی به شکایات انتخاباتی اطمینان می‌دهد که در دیدار روز گذشته میان عبدالله عبدالله، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و جان بس، سفیر امریکا در کابل، دو طرف بر رسیده‌گی بی‌طرفانه و قانونی به شکایات انتخاباتی تاکید کرده بودند. بر اساس آخرین آماری که تا ختم روز گذشته از سوی مسوولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در اختیار روزنامه ۸صبح قرار گرفت، حدود پنج هزار و ۸۱۵ شکایت از سوی نامزدان در این کمیسیون به ثبت رسیده که از این میان، ۱۵ شکایت از سوی دسته انتخاباتی «امنیت و عدالت» به ریاست رحمت‌الله نبیل ثبت شده و باقی آن از سوی دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به ریاست عبدالله عبدالله درج شده است. با آن‌که مسوولان در دسته انتخاباتی «دولت‌ساز» به ریاست محمداشرف غنی گفته بودند شکایاتی را درج خواهند کرد، اما به گفته مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی، این شکایات هنوز به شکل رسمی ثبت نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала