2019 / مرگبارترین سال آمریکا در افغانستان

© AFP 2023 / Romeo Gacad2019 / مرگبارترین سال آمریکا در افغانستان
2019 / مرگبارترین سال آمریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پایگاه اینترنتی NPR در مطلبی نوشت: سال 2019 میلادی، مرگبارترین سال برای نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان از زمان پایان رسمی عملیات جنگی در این کشور بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی NPR "رادیوی ملی آمریکا" در گزارشی نوشت گرین برت نظامی 33 ساله آمریکایی، به بیستمین نظامی تبدیل شد که امسال در خشونت‌ها در افغانستان کشته شده‌اند. کشته شدن او در روز دوشنبه سبب شد امسال به مرگبارترین سال برای نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان از زمان پایان رسمی عملیات جنگی در این کشور در سال 2014 تبدیل شود. 

مسئولیت کشته شدن دو سرباز آمریکایی را طالبان برعهده گرفت - اسپوتنیک افغانستان
مسئولیت کشته شدن دو سرباز آمریکایی را طالبان برعهده گرفت

مایکل جیمز گلوب به سبب جراحات ناشی از وقوع یک انفجار در روز 22 ماه دسامبر در ولایت قندوز در شمال افغانستان که طالبان در حال جنگیدن بر سر آن است، کشته شد. دو مقام پنتاگون در گفتگو با ان‌پی‌آر اعلام کردند واحدی که گلوب عضو آن بود در حال صرف یک انبار تسلیحاتی متعلق به گروه طالبان بود و او طی این عملیات به شدت مجروح شد و سپس جان باخت.

این سومین مأموریت گلوب در افغانستان بود و او سه هفته قبل از جشن تولید 34 سالگی‌اش کشته شد.

گلوب در 18 سالگی وارد ارتش آمریکا شد و در واقع نامزد عضویت در نیرو‌های ویژه شد.  

نشریه در ادامه نوشت: از زمان حمله آمریکا به افغانستان و سرنگونی دولت تحت کنترل طالبان در این کشور -که پس از حملات یازده ستامبر سال 2001 در آمریکا همچنان مأمنی برای رهبران القاعده محسوب می‌شود- بیش از دو هزار و 400 نیروی آمریکایی در افغانستان کشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала