پیشرفته ترین زیردریایی روسیه به آب پرتاب شد

© Photo / SevmashПодводная лодка проекта "Ясень-М"
Подводная лодка проекта Ясень-М - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از پرتاب پیشرفته‌ترین زیردریایی روسیه به آب که اخیرا آمریکایی ها آنرا« دشمن بالقوه» نامیدند، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از پرتاب نخستین زیر دریایی هسته ای پروژه نووسیبیرسک یاسن-ام  که در کارخانه "سوماش" طراحی شده است، خبر داد.

به گفته ادمیرال  نیکولای ایمننوف، فرمانده کل نیروی دریایی روسیه، خدمه این زیردریایی همه آموزش های لازم را در مرکز نیروی دریایی روسیه به اتمام رسانیده و آماده بکارگیری "آخرین تجهیزات و اسلحه های این زیردریایی" می باشند.

زیردریایی هسته‌ای روسیه به نام «نووسیبیرسک» از پروژه «یاسین» می‌تواند دشمن درجه یک نیرویی دریایی آمریکا باشد.

شلیک مجتمع های راکتی کالیبر هنگام تمرینات - اسپوتنیک افغانستان
چرا امریکا از راکت"کالیبر" روسی هراس دارد

مرکز تحلیلی نیروی دریایی در امور تسلیحات روسیه اطلاع داد که زیردریایی جدید را شاید بتوان شایسته‌ترین زیردریایی هسته‌ای نامید. زیردریایی نووسیبیرسک، سومین زیردریایی مدل یاسین در کارخانه کشتی‌سازی سوماش  ساخته شده است.

این زیردریایی طوری طراحی شده است که قابلیت پرتاب موشک‌های متعارف یا هسته‌ای تا مسافت سه هزار مایلی را داشته باشد و علاوه بر آن بتواند با زیردریایی‌های دیگر، کشتی‌های روی آب و اهداف زمینی مبارزه کند.

زیردریایی کلاس یاسین پروژه 885 یک کلاس از زیردریایی روسی است که طول آن 120 متر است. پروژه یاسِین جدیدترین زیردریایی تهاجمی هسته‌ای متعلق به نیروی دریایی روسیه است. در حال حاضر حداقل شش فروند از این زیردریایی برای ورود به روند ساخت خود برنامه‌ریزی شده‌اند.

این کلاس جانشین زیردریایی‌های قدیمی کلاس آکولا خواهد شد. در مجموع 30 موشک ضد کشتی و اژدر توسط کلاس یاسین حمل می‌شوند و عمق غوطه وری آن حدوداً 300 متر بوده و به لوله‌های پرتاب عمودی 24 عددی مجهز است.

تسلیحات، اژدرهای متفاوت، موشک ضد کشتی و کروز. این کلاس زیردریایی را بعنوان رقیب زیردریایی‌های کلاس ویرجینیا امریکا می‌دانند.هزینه ساخت زیردریایی پروژه «یاسین» 1 میلیارد و 600 میلیون دالر اعلام شده است، درحالی که هزینه ساخت ویرجینا، 2 میلیارد و 800 میلیون دالر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала