اینترنت در شمال هند به دلیل ترس از اعتراضات گسترده قطع شد

© AFP 2023 / STRDELاینترنت در شمال هند به دلیل ترس از اعتراضات گسترده قطع شد
اینترنت در شمال هند به دلیل ترس از اعتراضات گسترده قطع شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دلیل ترس از اعتراضات بیشتر در مورد اصلاحات در قانون شهروندی هند ، دولت اینترنت را در هشت ایالت قطع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت اوتارا پرادش در شمال هند پنجشنبه تا جمعه شب به دلیل ترس از اعتراضات بیشتر در مورد اصلاحات در قانون شهروندی هند، اینترنت را در هشت ایالت قطع کرد، پیش بینی می شود اعتراضات جدید بعد از نماز جمعه در مساجد آغاز شود.

بر اساس این معلومات، اینترنت در ولسوالی های بیجنور، بولندشهر، مظفارنگار، فیروزآباد، سمبل، الیگاره و قاضی آباد و همچنین در منطقه آگرا قطع شده است که آرامگاه معروف تاج محل و سایر بناهای تاریخی محبوب در بین گردشگران واقع شده است.

مودی از مسلمانان هند خواست تا به اعتراضات شان پایان دهد - اسپوتنیک افغانستان
مودی از مسلمانان هند خواست تا به اعتراضات شان پایان دهند

یک مقام ایالتی به خبرگزاری «آنی» گفته است: ""سرویس اینترنت به مدت یک روز در هشت منطقه به حالت تعلیق در آمده است".

از 19 تا 20 دسمبر، اعتراضات گسترده همرای با شورش در بسیاری از مناطق اوتار، صورت گرفت، براساس آخرین آمارها در جریان این اعتراضات و درگیری ها 21 نفر کشته شده اند.

در 11 دسمبر، دولت اصلاحات قانون شهروندی را تصویف کرد که براساس آن، بودائیان، مسیحیان، هندوها، جینز، پارسیس و سیك ها که از قبل از سال 2015 از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به این کشور آمدند می توانند شهروندی هند را بدست آورند. این اصلاحات برای شهروندان سایر کشورهای منطقه از جمله نپال و سریلانکا و همچنین مسلمانان صدق نمی کند.

از این قانون مسلمان هند، ناراض هستند آنها معتقدند که قانون اساسی را نقض می کند، باید بدون در نظر گرفتن دین، برابری برای همه اعلام شود. ابتدا نارضایتی نیز توسط باشنده گان ایالت های شمال شرق و شرق این کشور ابراز شد که باور آنها میلیون ها پناهنده از بنگلادش به این منطقه پناه آورده اند، که اکنون قادر به اخذ تابعیت هند نیز می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала