ثبت ۱۶۵۰۰ شکایت انتخاباتی از چند نامزد در سراسر افغانستان

© کمیسیون شکایت های انتخاباتی ثبت ۱۶۵۰۰ شکایت انتخاباتی از چند نامزد در سراسر افغانستان
ثبت ۱۶۵۰۰ شکایت انتخاباتی از چند نامزد در سراسر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان از ثبت ۱۶۵۰۰ شکایت انتخاباتی توسط نامزدان ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
رئیس کمیسیون مستقل شکایت های انتخاباتی: پیش داوری نکنید، هنوز زود است - اسپوتنیک افغانستان
رئیس کمیسیون مستقل شکایت های انتخاباتی: پیش داوری نکنید، هنوز زود است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، زهره بیان شینواری رییس کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان، پیش از چاشت روز پنج‌شنبه (۵ جدی) در یک نشست خبری گفت، که ۲۳۰۰ شکایت در کابل و ۱۴۲۰۰ شکایت دیگر در سایر ولایت‌های افغانستان به ثبت رسیده است.

او افزود:- "نزدیک به ۸۶۰۰ شکایت از سوی دسته‌ی ثبات و همگرایی، ۳۰۰۰ شکایت از سوی دسته‌ی دولت ساز، ۴۴۰۰ شکایت از سوی دسته‌ی صلح و عدالت اسلامی و ۱۵ شکایت هم از سوی دسته‌ی امنیت و عدالت ثبت شده است".

بانو شینواری ادامه داد، که تا ناوقت شب گذشته روند ثبات شکایات جریان داشته و از همین‌رو این آمار نهایی نیست و ممکن است افزایش یابد.

او گفت:- "دفاتر ولایتی، به همه شکایت‌های ثبت شده در جریان ۱۵ روز پس از پایان روند ثبت شکایات، رسیدگی می‌کنند؛ اما در صورت عدم قناعت، طرف‌ها می‌توانند به کمیسیون مرکزی شکایات مراجعه کرده و تا سه روز، استیناف‌طلب شوند؛ سپس کمیسیون مرکزی، قضایای استینافی را در ۱۵ روز کاری مورد بررسی قرار می‌دهد".

یادآوری می کنیم، که کمیسیون مستقل انتخابات، پیش از چاشت روز یک‌شنبه (۱ جدی)، نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

بر اساس این نتیجه، محمداشرف غنی، با به دست آوردن ۵۰٫۶۴ درصد آرا در صدر و عبدالله عبدالله با کسب ۳۹٫۵۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала