زاخارووا با واسکت زرد اسپوتنیک به نشست خبری حاضر شد

© Sputnik / Ramil Sitdikov  /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا با واسکت زرد اسپوتنیک به نشست خبری حاضر شد
زاخارووا با واسکت زرد اسپوتنیک به نشست خبری حاضر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه برای حمایت از اسپوتنیک استونی، امروز در حالی که واسکت زرد اسپوتنیک را به تن داشت، در نشست خبری وزارت خارجه روسیه حاضر شد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفته‌وار این وزارت که در مورد مسایل جاری و مهم سیاست خارجی روسیه است، برای حمایت از آژانس خبری اسپوتنیک استونی، با واسکت زرد اسپوتنیک در مقابل رسانه‌ها ظاهر شد.

قبل از این کیریل ویشینسکی، مدیر اجراییه آژانس بین‌المللی اطلاعاتی "روسیه امروز" به حمایت از آژانس خبری اسپوتنیک استونی کمپاین انترنتی با هشتگ (#СпутникСила) راه انداخته بود. در این کمپاین یفگینی پرماکوف، عضو کمیته امور بین‌المللی دومای روسیه، آرمن گاسپاریان، شخصیت اجتماعی، الکساندر مالکیویچ، رئيس بنیاد دفاع از ارزش‌های ملی و رئيس توسعه اطلاعاتی و رسانه‌های اتاق مدنی روسیه، پیوسته اند.

وضعیت اسپوتنیک در استونی

استونی یگانه کشور بالتیک است که در آن دفتر اسپوتنیک فعالیت دارد. در این دفتر ۳۵ نفر که از آنجمله ۳۳ تن شان شهروندان استونی است، کار می‌کنند. این آژانس همچنان هر ماه حدود ۳۰ هزار یورو به عنوان مالیه به بودجه استونی می‌پردازد.

هفته گذشته خبرنگاران اسپوتنیک در استونی از اداره پولیس این کشور نامه‌هایی با "تهدید مستقیم آغاز دوسیه علیه شان" بدست آورده اند. در نامه آمده است که اگر آنها الی تاریخ ۱ جنوری سال ۲۰۲۰ ارتباطات کاری با این آژانس را قطع نکنند، علیه شان دوسیه قضایی آغاز خواهد شد.

آژانس اطلاعاتی بین‌المللی "روسیه امروز" این اقدام مقامات استونی را استبداد آشکار نامید و از قصد این آژانس برای شکایت به سازمان ملل متحد خبر داد.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر آژانس بین‌المللی اطلاعاتی "روسیه امروز" و شبکه تلویزیونی آر تی از کرستی کالیولاید، رئیس جمهور استونی خواسته است تا اجازه ندهد خبرنگاران بازداشت شوند.

ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه با ابراز نظر درمورد این وضعیت گفت که مقامات روسیه تمام تلاش شان را انجام خواهند داد تا از اسپوتنیک و کار این آژانس در کشورهای دیگر حمایت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала