سوریه پرونده ای در برابر امریکا به خاطر دزدی نفت این کشور تشکیل خواهد داد

© AFP 2023 / Delil Souleimanسوریه پرونده ای در برابر امریکا به خاطر دزدی نفت این کشور تشکیل خواهد داد
سوریه پرونده ای در برابر امریکا به خاطر دزدی نفت این کشور تشکیل خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های سوریه در حال آماده سازی طرح دعوی در برابر ایالات متحده برای دزدی منابع نفتی این كشور هستند.
 بشاراسد آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
بشاراسد آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری لبنانی المیادین، بثينه شعبان‎ مشاور ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: مقام های جمهوری عربی سوریه در حال بررسی گزینه هایی برای اقدامات قانونی در سطح بین المللی برای شکایت از امریکا هستند زیرا آنها نفت سوریه را دزدی می کنند و حاکمیت جمهوری عربی سوریه را نقض می کنند.

وی تأکید کرد، که قلمروها و میادین نفتی سوریه از حضور امریکایی ها و سایر کشورها آزاد خواهد شد. پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در میان عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه بسیاری از نیروهای خود را از این منطقه را بیرون کرد. شمار کمی از سربازان امریکایی در جنوب و شرق این کشور باقی می مانند، جایی که طبق گفته های پنتاگون، آنها به تشکیلات محلی کردها کمک در محافظت میادین نفتی می کنند.

پیش از این رئیس جمهور سوریه بشار اسد گفته بود، كه ایالات متحده از میادین نفتی سوریه كه آنها را تصرف كرده، نفت به ترکیه می فروشد.

یادآوری می کنیم، که جنگ داخلی سوریه یا بحران سوریه که در ابتدا خیزش سوریه نام داشت، به یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه گفته می‌شود که از ۲۶ جنوری ۲۰۱۱ آغاز شده‌است، که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به  «بهار عربی» است. مخالفان دولت سوریه شامل گروه‌های انقلابی و جهادی هستند. از جمله ارتش آزاد سوریه در سال ۲۰۱۱ توسط نظامیان جداشده از ارتش سوریه تشکیل شد. جبهه نصرت پیش از این شاخه رسمی القاعده در سوریه بوده اما در سال ۲۰۱۶ نام خود را به جبهه فتح شام تغییر داد و از القاعده جدا شد یا همان (تحریر الشام  النصره سابق) که در اوایل سال ۲۰۱۷ با ادغام چند گروه اسلامگرا تشکیل شد. از ۲۳ نوامبر ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ جبهه اسلامی ائتلاف چند گروه اسلام‌گرای سلفی، در بخش‌های مختلف سوریه فعال بود اما بسیاری از گروه‌های آن در ۲۸ می ۲۰۱۸ به همراه ارتش آزاد سوریه و با حمایت ترکیه جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه را تشکیل دادند.

حکومت سوریه نیز از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان که با اجازه این کشور در آن حضور دارند برخوردار بوده‌است و امریکا و کشورهای متحد آن و همچنان ترکیه بدون اجازه دولت سوریه در آن کشور حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала