بازداشت 120 تن در شمال هند به جرم اغفال اینترنتی

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaبازداشت 120 تن در شمال هند به جرم اغفال اینترنتی
بازداشت 120 تن در شمال هند به جرم اغفال اینترنتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با توجه به نسخه جدید قانون شهروندی در هند، معترضین بیش از 19 هزار پست در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به تعداد 120 تن از معترضان که می‌خواستند فعالیت‌های معترضانه را در انترنت راه اندازی کنند از طرف دولت اوتارا پرادش در شمال هند گرفتار شدند.
این درحالیست که مقامات در این ایالت از پنجشنبه تا جمعه شب به دلیل ترس از اعتراضات بیشتر در مورد اصلاحات در قانون شهروندی هند، اینترنت را در هشت ایالت قطع کردند، پیش بینی می شود اعتراضات جدید بعد از نماز جمعه تاریخ 27 دسمبر در مساجد آغاز شود.
پولیس شهری در پرادش گفته است که 124 نفر به دلیل ارسال فعالیت معترضانه در شبکه های اجتماعی بازداشت شده اند. 93 مورد تحقیق انجام شده است. اقدامات مربوط به 19 هزار و 409 پست در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است. از این تعداد 9 هزار 372 نفر در توییتر، 9 هزار 856 نفر در فیس بوک و 181 در یوتیوب بوده است.
از 19 تا 20 دسمبر، اعتراضات گسترده همرای با شورش در بسیاری از مناطق اوتار، صورت گرفت، براساس آخرین آمارها در جریان این اعتراضات و درگیری ها 21 نفر کشته شده اند.
در 11 دسمبر، دولت اصلاحات قانون شهروندی را تصویف کرد که براساس آن، بودائیان، مسیحیان، هندوها، جینز، پارسیس و سیك ها که از قبل از سال 2015 از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به این کشور آمدند می توانند شهروندی هند را بدست آورند. این اصلاحات برای شهروندان سایر کشورهای منطقه از جمله نپال و سریلانکا و همچنین مسلمانان صدق نمی کند.
از این قانون مسلمان هند، ناراض هستند آنها معتقدند که قانون اساسی را نقض می کند، باید بدون در نظر گرفتن دین، برابری برای همه اعلام شود. ابتدا نارضایتی نیز توسط باشنده گان ایالت های شمال شرق و شرق این کشور ابراز شد که باور آنها میلیون ها پناهنده از بنگلادش به این منطقه پناه آورده اند، که اکنون قادر به اخذ تابعیت هند نیز می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала