ترامپ جانشین پمپئو را می‌جوید

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisترامپ جانشین پمپئو را می‌جوید
ترامپ جانشین پمپئو را می‌جوید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا در فکر پیدا کردن شخصی است تا بتواند جانشین وزیر خارجه فعلی ایالات متحده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پوست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که در فکر پیدا کردن شخصی است که در صورت کاندید شدن مایک پمپئو در سنای امریکا، بتواند جانشین وزیر خارجه شود.
ترامپ هنوز نمی داند پمپئو چه تصمیمی خواهد گرفت. اما در عین حال این روزنامه ادعا می کند که بسیاری از مقامات واشنگتن درخواست پست وزیر امور خارجه را آغاز کرده اند. ترامپ نامزدهای بالقوه را برای وزارت امور خارجه انتخاب می کند و نام آنها را در گفتگو با مقامات ذکر خواهد کرد.
احتمال می‌رود که رابرت اوبراین، معاون دستیار رئیس جمهور در امنیت ملی، استیون منوچین وزیر اقتصاد یا ریچارد گرنل،  سفیر ایالات متحده در آلمان این سمت را بر عهده خواهند گرفت. برخی دیگر معتقدند که استیون بیگان،  معاون اول پومپئو جانشین وی خواهد شد. همچنین برایان هوک،  نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران و همچنین سناتورها مارکو روبیو و توماس کوتون از ایالت های فلوریدا و آرکانزاس  بی میل نیستند وزیر خارجه آمریکا شوند.
منابع نزدیک به پومپئو می افزایند که مایک پمپئو درحال حاضر تصمیمی نهایی نگرفته است. ترامپ پیشتر اظهار داشت که پومپئو می تواند از کانزاس پیشروی کند تا جمهوری‌‌خواهان جای خود را از دست ندهند. به گفته رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه می تواند در صورت تصمیم گیری برای نامزدی، با فاصله بالایی پیروز خواهد شد. خاطرنشان می شود که وی زمان تصمیم گیری تا جون سال 2020 یعنی زمانی که ثبت نام نامزدها خاتمه می‌یابد، تصمیم بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала