لیبیا از ترکیه خواستار پشتیبانی نظامی شد

© Sputnik / Alexei Danichevلیبیا از ترکیه خواستار پشتیبانی نظامی شد
لیبیا از ترکیه خواستار پشتیبانی نظامی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر PNS تأیید کرد که به طور رسمی از مقامات ترکیه درخواست پشتیبانی نظامی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، لیف دینگوف، رئیس گروه تماس روسی در مورد شهرک سازی داخل لیبیا، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده است که کشور لیبیا به طور رسمی از ترکیه خواهان پشتیبانی نظامی شده است.
پیش از این ، رویترز با استناد به منابع موجود در طرابلس، گزارش داده بود که شورای ملی انتقالی لیبیا رسماً از ترکیه کمک نظامی خواسته است. گزارش شده است که این موضوع درمورد پشتیبانی نظامی "هوایی، زمینی و دریایی" برای دفع تهاجمی توسط مقامات در طرابلس در شرق کشور است. اوایل پنجشنبه، رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان اعلام كرد كه در ماه جنوری قصد دارد درخواست استفاده از نیروهای مسلح ترکیه در لیبیا را به پارلمان این كشور ارسال كند.
گفنیست که خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبیا، به تاریخ 12 دسمبر از آغاز نبرد قاطع در طرابلس خبر داده بود که ارتش این کشور برای آزادسازی خود در حال حرکت به سوی پایتخت هستند.
پس از سرنگونی و ترور رهبر لیبیا، معمر قذافی در سال 2011، در کشور لیبیا قدرت دوگانه حاکم شد، در حال حاضر پارلمان انتخاب شده توسط مردم در شرق و در غرب در پایتخت طرابلس، دولت توافقی ملی به رهبری فایز سراج با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا حکومت می کند، در بخش شرقی این کشور با ارتش ملی لیبیا به رهبری مارشال خليفة حفتر فعالیت می کنند، از شروع امسال تاکنون تلاش کرده اند که طرابلس را تصرف کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала