Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش نورماگمدوف به محرومیت ورزشکاران روسیه

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر حبیب نورماگمدوف
حبیب نورماگمدوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حبیب نورماگمدوف، قهرمان دسته سبک وزن سازمان UFC میگوید که ورزشکاران روسیه باید بدون پرچم به المپیک 2020 توکیو بروند.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از گازتای روسیه، قهرمان مبارزات آزاد روسیه در واکنش به محرومیت ورزشکاران کشور واکنش نشان داد و گفته که این تصمیم سازمان ضد دوپینگ، یک تصمیم سیاسی است. او در این مورد اظهار داشت:«رها کردن المپیک یک فکر پوچ است و برخی‌ها این را از ورزشکاران روسیه می‌خواهند. من از پنج سالگی ورزش می‌کنم تا به المپیک در سنین 25 تا 30 سالگی برسم. این تصمیم سازمان ضد دوپینگ جنبه سیاسی دارد که در زندگی ورزشکاران تاثیرگذار است. من فکر می‌کنم ورزشکاران باید بدون پرچم در المپیک شرکت کرده و افتخار کسب کنند».

واکنش ولادیمیر پوتین به محرومیت ورزشکاران روسیه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ولادیمیر پوتین به محرومیت ورزشکاران روسیه

کمیته اجرایی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در جلسه‌ای در 9 دسامبر، روسیه را از حق شرکت در مسابقات مهم ورزشی بین المللی به مدت چهار سال محروم کرده است. کمیته تطبیق وادا اعلام  که ورزشکاران روس می‌توانند زیر پرچم المپیک در مسابقات شرکت کنند اما اکثریت اعضای کمیته ورزشکاران وادا اعتقاد دارند تنها پاسخ مناسب به روسیه محرومیت از بازی‌های المپیک 2020 توکیو و 2022 پکن است.

این تصیم سازمان ضد دوپینگ با واکنش شدید ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز رو به رو شد. پوتین در این مورد اظهار داشت:«این بار دوم است که چنین اقدامی نا عادلانه علیه ورزشکاران روسیه صورت می‌گیرد، چند ورزشکار دوپینگ کرده اما همه را مجازات می‌کنند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала