پاکستان: فعالیت‌های هند را باید زیر نظر گرفت

© AFP 2023 / NARINDER NANU پاکستان: فعالیت هند را باید زیر نظر گرفت
پاکستان: فعالیت هند را باید زیر نظر گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان خواهان توجه جامعه بین الملل باید فعالیت های اخیر هند شد.

به گزارش اسپوتنیک، در نتیجه یک تیراندازی در مرز کشمیر، دو پاکستانی و دوهندی کشته اند، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، هند را متهم به تلاش منحرف کردن جمعیت از اعتراضات گسترده در این کشور می کند و گفت: "جامعه بین الملی باید به فعالیت های هند توجه کند".

وینی کمار - اسپوتنیک افغانستان
سفیر هند در کابل: پاکستان عامل ناامنی در افغانستان و منطقه است

در خود هند نیز اعتراضات گسترده برای چندین روز ادامه دارد، که براساس اصلاحات در قانون شهروندی بودائیان، مسیحیان، هندوها، جینز، پارسیس و سیك ها که از قبل از سال 2015 از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به این کشور آمدند می توانند شهروندی هند را بدست آورند. این اصلاحات برای شهروندان سایر کشورهای منطقه از جمله نپال و سریلانکا و همچنین مسلمانان صدق نمی کند.

در پنجم ماه آگست، دولت هند وضعیت ویژه ایالت شمالی جامو و کشمیر را لغو کرد، و رسماً «جامو و کشمیر» را به دو منطقه«جامو و کشمیر» و «لداخ» تقسیم کرد که مستقیماً تحت کنترل دولت مرکزی «دهلی نو» قرار می‌گیرند. و بر این اساس محدودیت های سرمایه گذاری و ورود ساکنان سایر ایالت ها برداشته می شود.

قلمرو اصلی خاندان سابق جامو و کشمیر در واقع بین قدرت های هسته ای هند و پاکستان تقسیم شده است، هر چه هر یک از طرفین خواستار کنترل کامل بر منطقه را دارند. تعداد زیادی از سربازان هندی و پاکستانی دائماً در خط مرزی متمرکز هستند.

این ایالت یکی از آزار دهنده ترین ایالت‌ ها به کشور هند محسوب می شود، در منطقه نیز دولت آزاد کشمیر به رسمیت شناخته نشده، عملا که حالا بخشی در کنترل پاکستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала