Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

محرومیت دو ورزشکار زن از حضور در تیم ملی باولینگ به دلیل بی حجابی+عکس و ویدیو

© عکس: صحفه فیسبوک ریاست تربیت بدنی و ورزشتیم ملی باولینگ بانوان
تیم ملی باولینگ بانوان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو ورزشکار زن به دلیل عدم رعایت حجاب در بیرون از مسابقات به مدت یکسال از حضور در تیم ملی محروم شدند.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون باولینگ کشور اخیراً نخستین دور مسابقات مقدماتی باولینگ، انتخابی تیم کابل را برگزار کرد که در پایان این مسابقات سونیا سلطانی و محمد رسول عمری به مقام قهرمانی این دور مسابقات رسیدند.

پس از انتشار این خبر، فضیله حورزاد مدعی شد که فداراسیون باولینگ بدون دلیل منطقی او و زحل بیات، دیگر هم تیمی اش را برای یکسال از حضور در تیم ملی محروم کرده است.

حورزاد به تلویزیون یک گفت:« دوسال قبل من و دیگر دختران وقتی توپ باولینگ را به دست گرفتیم، کسی این ورزش را نمی شناخت. در دوسال گذشته مشکلات فراوانی را سپری کردیم تا بالاخره توانستیم عضویت تیم را در رقابت آزاد کسب کنیم، اما حالا به دلایلی که اصلاً نمی شود آن را جنبه قانونی داد، ما را از عضویت در تیم ملی محروم کردند.»

حورزاد در بخشی از سخنانش مدعی شد که فدراسیون باولینگ کشور با وجود تماس های مکرر، هیچ دلیل برای محرومیت آنان ارائه نکرده است و نباید تلاش های آن ها  نا دیده گرفته شوند.

فدارسیون باولینگ اما دلیل محرومیت این ورزشکاران را را نقص ماده 24، اساس نامه این فدراسیون که در آن بی حجابی، بد اخلاقی و ناسزا گفتن منع قرار داده شد است، می داند. این فدراسیون مدعی است که این دو ورزشکار در بیست و پنجمین دوره رقابت های آسیایی این رشته که در کشور کویت امسال برگزار شده بود، حجاب را در بیرون از مسابقات رعایت نکرده اند.

این فدراسیون این ورزشکاران را به دروغگویی نیز متهم کرده و می گوید که این دو ورزشکار قبلاً مدعی شده بودند که آن ها تهدید به مرگ شده اند، ادعایی که نتوانستند آنرا ثابت کنند.

ادریس فاروقی رییس فدراسیون باولینگ در این مورد گفت:« هیچ کار اشتباهی صورت نگرفته است. ما باید قانون را رعایت کنیم،  در ماده 24، اساس نامه فدراسیون باولینگ کاملا واضح است که هر شخصی از فدراسیون، چه بازیکن باشد یا ورزشکار، در  صورت انجام بی حجابی، بد اخلاقی و ناسزا گفتن از سوی فدراسیون به مدت یک سال از فعالیت در این فدراسیون محروم می شود.»

ادعایی که از سوی حورزاد و بیات به صورت قاطع بی بنیاد خوانده شده است و این ورزشکار از مقامات ورزش و حکومت خواستار برسی این قضیه شده اند و از نهاد های حامی حقوق زنان نیز می خواهد تا او را در رسیدن به حقوقش حمایت کنند.

فدراسیون باولینگ اما مدعی است که محرومیت این ورزشکاران با هماهنگی ریاست تربیت بدنی و ورزش صورت گرفته و مقامات ورزشی در جریان اند.

محرومیت این ورزشکاران موج گسترده ای از انتقادها را در پی داشته است و کاربران در شبکه های اجتماعی، این کار فدراسیون باولینگ را زن ستیزی و پامال کردن حقوق زنان می دانند.

این در حالیست که چندی قبل پوشش تیم ملی فوتبال بانوان باعث جنجال هایی شد و انتقادهای فراوانی را در پی داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала