اهدای ستایش نامه به خانواده ناکامورا توسط حکومت جاپان

© @Dr.AbdullahAbdullah -FBاهدای ستایش نامه به خانواده ناکامورا توسط حکومت جاپان
اهدای ستایش نامه به خانواده ناکامورا توسط حکومت جاپان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت جاپان به خانواده پزشک جاپانی که در افغانستان ترور شد، ستایش نامه اهدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حکومت جاپان به پاس خدمات تیتسو ناکامورا پزشک جاپانی، که ماه گذشته در افغانستان کشته شد، به خانوادۀ او ستایش‌نامۀ دولتی اهدا کرد.

ناکامورا درگذشت / افغانستان دوست ارزشمندی را از دست داد - اسپوتنیک افغانستان
وعده سفیر جاپان برای اتمام «کارهای ناتمام ناکامورا» در افغانستان

 ستایش‌نامۀ «گولد ریز ویت روزت»، روز گذشته (جمعه، 6جدی) در یک مراسم ویژه از سوی شینزو آبه، نخست‌وزیر جاپان به نائوکو ناکامورا، خانم تیتسو ناکامورا اهدا شد.

در این ستایش‌نامه، از نقش تیستو ناکامورا در ایجاد روابط دوستانه میان جاپان و افغانستان ستایش شده‌است و کارنامه‌های او برای گسترش روابط میان دو کشور مهم خوانده شده‌است.

در مراسم اهدای ستایش‌نامه، اکیکو، دختر تیتسو ناکامورا و بشیر محبت سفیر افغانستان در جاپان نیز حضور داشتند.

ستایش‌نامۀ «گولد ریز ویت روزت»، چهارمین بلندرتبه‌ترین ستایش‌نامۀ کشور جاپان است، که برای دستاورها در روابط بین‌الملل و بخش‌های دیگر اهدا می‌شود.

یادآوری می کنیم، که ناکامورای ۷۳ ساله همراه با پنج هم‌کار افغانستانی اش در چهارم ماه دستامبر سال روان میلادی در ولایت ننگرهار افغانستان از سوی مردان تفنگ‌دار ناشناس کشته شدند.

تیتسو ناکامورا رییس یک نهاد مدد رسانی به نام «پی‌ام‌سی» بود، که سال‌ها در شرق افغانستان به ویژه در ولایت ننگرهار فعالیت داشت.

ناکامورا، یازده سربند و آب‌رو را برای مهار آب ولایت کنر افغانستان ساخت تا از این آب برای سرسبزی و کشاورزی بخش بزرگ زمین‌ها در ننگرهار استفاده شود.

در کنار این، او در حفر ۱۵۰۰چاه عمیق و فراهم‌سازی آب نوشیدنی برای ۶۵۰هزار تن در ننگرهار نیز کمک کرد. ایجاد دو مسجد و دو درمانگاه از کارهای دیگر او در شرق کشور استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала