متهم شده پیمانکاران آمریکایی به پرداخت پول به طالبان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمتهم شده پیمانکاران آمریکایی به پرداخت پول به طالبان
متهم شده پیمانکاران آمریکایی به پرداخت پول به طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت های پیمانکار آمریکایی برای تأمین امنیت خود در افغانستان، به پرداخت پول به طالبان متهم شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی Wall Street Journal نوشت: پیمانکاران عمده آمریکایی و بین المللی که در پروژه های بازسازی افغانستان شامل هستند، برای تأمین امنیت خود، به پرداخت پول به گروه طالبان متهم هستند ، در حالی که پول های انتقال یافته به این گروه بعدا می توانست برای حمله به سربازان آمریکایی مورد استفاده قرار گیرد.

براساس گزارش این روزنامه ، دادگاه فدرال آمریکا روز جمعه (27 دسامبر) جلسه‌ای را برای بررسی شکایت مربوط به این اتهامات تشکیل داد. شاکیان خانواده های 143 سرباز و پیمان‌کار آمریکایی هستند که از سال 2009 تا 2017 در افغانستان کشته یا زخمی شدند.

 آنها مدعی هستند که شرکت های آمریکایی بارها از طریق پیمانکاران محلی و افرادی که با پرداخت مقداری پول استخدام شده اند، دالر ها را به طالبان منتقل نموده اند.

ترامپ: پاکستان از امریکا پول می‌گیرد و به تروریستان افغانستان پناه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: پاکستان از امریکا پول می‌گیرد و به تروریستان افغانستان پناه می‌دهد

مطابق دادخواست، این نقل و انتقالات به شركتها امکاناتی را فراهم می‌کرد كه در تأمین امنیت منابع و پرسنل خود صرفه جویی كنند . به گفته شاکیان " این پول به شبه نظامیان كمك كرد تا به سربازان و شركتهای آمریكایی كه در چنین فعالیتهایی مشاركت نداشتند، حمله كنند." 

در بین شرکت هایی که در این پرونده علیه آنها اقامه دعوی صورت گرفته است، دوکمپنی از بزرگترین پیمانکاران آمریکایی «آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده» (USAID) شرکت DAI Global LLC و Louis Berger Group ،شامل هستند، که بر اساس گزارش از سال 2007 تا 2009 حدود یک میلیارد دالر پول برای توسعه «افغانستان» به این شرکت ها پرداخت شده است . شرکت های ذکر شده از اظهار نظر در مورد ادعاها علیه خود،  خودداری کردند.

 بر اساس نتیجه گیری این گزارش، اتکاء بیش از اندازه به شرکت های خصوصی برای تامین امنیت در افغانستان از نظر مالی به نفع طالبان تمام شده زیرا پیمانکاران غالبا صلاحیت کارکنان محلی را با دقت کافی بررسی نمی کنند و در نتیجه فرماندهان و اشرار محلی استخدام می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала