پیش بینی «جنگ سرد جدید» برای جهان در سال 2020

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی «جنگ سرد جهانی» در سال 2020
پیش بینی «جنگ سرد جهانی» در سال 2020 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از کارشناسان سایبری جنگ سرد جدید جهانی را در سال 2020 پیش بینی نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، شركت Check Point از جنگ سرد جدیدی که  در سال 2020 دامنگیر  جهان خواهد شد خبر داده است. خبر های جعلی در مورد انتخابات   سرخط  خبر های فضای مجازی خواهد بود و شرکت ها و افراد عادی باید به طور کلی در برابر تهدیدهای کهنه از قبیل  ویروسهای باج افزار و فشنگ ها محتاط تر باشند .

آلودگی ناشی از باج افزارها دارای پیامدهای مخرب تر است. این موارد از جمله پیش بینی های مربوط به گسترش باج افزارها در سال پیش روی میلادی است.آلودگی های باج افزار اکنون با پیچیدگی بیشتر و به صورت خودکار، حتی در پیشرفته ترین راه حل های امنیتی ایمیل نیز قابل نفوذ است. به ویژه وقتی صحبت از ایجاد تغییرات و استفاده از تروجان ها مطرح می شود. 

احتمال حمله سایبری امریکا به روسیه - اسپوتنیک افغانستان
احتمال حمله سایبری امریکا به روسیه
 

کارشناسان می‌گویند: "جنگ سرد جدیدی در دنیای آنلاین رخ خواهد داد. حملات سایبری بطور فزاینده ای به عنوان درگیری های غیرمستقیم بین کشورهای کوچک ، که از سوی کشورهای بزرگ تأمین می شوند و به دنبال تثبیت و گسترش حوزه های نفوذ خود هستند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت."

علاوه بر این ، آنها افزایش تعداد حملات سایبری بر روی تاسیسات و سایر زیرساخت های مهم را پیش بینی  نموده  و دلیل آنرا چنین توضیح می دهند که در بسیاری موارد در زمینه برق و آبرسانی از فناوری های منسوخ استفاده می شود.

 یک سال پیش، بدافزارها بزرگ ترین تهدید برای مشاغل تلقی می شدند. با نزدیک شدن به سال 2020، حملات فیشینگ مشکل اصلی هستند. امروزه، بیشتر سازمان هایی که به دنبال تقویت امنیت در سرویس های ایمیل خود هستند، نیاز به مسدود کردن حملات فیشینگ دارند.

 در آینده حملات فیشینگ پیشرفته تر می شوند و حتی متخصص ترین افراد نمی توانند تمامی موارد آنها را تشخیص دهند. علاوه بر این، آثار حملات فیشینگ شدیدتر و مخرب تر شده است. نشت داده ها، کلاهبرداری مالی و سایر پیامدهای حمله فیشینگ می تواند عواقب ناگواری برای سازمان ها در هر اندازه، داشته باشد. حملات فیشینگ عامل شماره یک برای نشت اطلاعات است. در واقع یک نیاز ضروری و لازم در این سال ها در حوزه سایبری، پیاده سازی سیستم هایی است که بتوانند این نوع حملات را به خصوص هنگامی که از طریق ایمیل ارسال می شوند، شناسایی و مسدود کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала