ارگ: پس از توافق امریکا و طالبان هیئت مذاکره کننده معرفی می‌شود

© Photo / ARG / ARGارگ: پس از توافق امریکا و طالبان هیئت مذاکره کننده معرفی می‌شود
ارگ: پس از توافق امریکا و طالبان هیئت مذاکره کننده معرفی می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست‎جمهوری می‌گوید که پس از نهایی شدن توافق صلح میان امریکا و طالبان، حکومت افغانستان فهرست نام‌های اعضای هیئت گفت‌وگو کنندۀ صلح را همگانی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، درانی جاوید وزیری، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور می‌گوید که این هیئت، نماینده‌گی از حکومت افغانستان می‌کند و همزمان با آغاز گفتگوهای میان افغان، معرفی خواهد شد.

بانو وزیری در این باره می‌افزاید: «زمانی ایشان [طالبان] با هیئت امریکایی به نتیجه نهایی برسند و آمادۀ آغاز گفتگوها با ملت افغانستان شوند، ما حاضر هستیم که هیئت مذاکره کننده خویش را معرفی و بفرستیم».

 سران طالبان بر آتش‌بس کوتاه مدت توافق کردند  - اسپوتنیک افغانستان
سران طالبان بر آتش‌بس کوتاه مدت توافق کردند

حکومت به‌منظور گفتگو با طالبان، هئیتی را مشخص کرده‌است؛ اما جزئیات دربارۀ این هیئت و این‌ که چه کسانی مشمول این هیئت استند هنوز روشن نشده‌ است.

حکومت هرچند بر آغاز گفتگو با طالبان تأکید دارد، اما این گروه هنوز خواست حکومت در این باره را نپذیرفته‌است.

طالبان و امریکا اما در حدود یک سال است که گفتگوهای شان دربارۀ صلح جریان دارند.

منابع نزیک به طالبان گفته اند که دو طرف روی یک آتش‌بس کوتاه مدت در افغانستان به توافق رسیده‌ اند. به گفتۀ این منابع، این توافق در پی سفر یک هیئت طالبان به پاکستان و رایزنی با شوراهای این گروه در این کشور، به‌دست آمده ‌است.

جلال‌‎الدین شینواری، لوی سارنوال دورۀ طالبان می‌گوید که این آتش‌بس برای یک هفته خواهد بود: «در مورد آتش‌بس یک هفته‌یی توافق صورت گرفته؛ اما مشروط به این شرط که اول باید موافقت‌نامه بین امریکایی‌ها و طالبان به امضا برسد».

اما، دفتر طالبان در قطر تاکنون در این باره چیزی نگفته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала