تولید انبوه موشک مافوق صوت "آوانگارد" در روسیه آغاز شد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationتولید انبوه موشک مافوق صوت "آوانگارد" در روسیه آغاز شد
تولید انبوه موشک مافوق صوت آوانگارد در روسیه آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این موشک قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی را دارد، سرعت آن مافوق صوت است و با هیچ راداری، قابل ردیابی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های  وزارت دفاع روسیه می‌گویند که موشک جدید "آوانگارد" رسماً به خدمت ارتش این کشور سپرده شده است.

به گفته مقام‌های روس، این موشک قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی را دارد، سرعت آن مافوق صوت است و با هیچ راداری، قابل ردیابی نیست.

در کنار روسیه، چین هم روی تولید موشک های با سرعت مافوق صوت و رادار گریز کار می کند؛ اما به گفته کارشناسان، ایالات متحده امریکا تا کنون در این زمینه از روسیه و چین عقب است.

ویدیوی جدید از آزمایش راکت آوانگارد نشر شد - اسپوتنیک افغانستان
ویدیوی جدید از آزمایش راکت "آوانگارد" نشر شد

شویگو، وزیر دفاع روسیه، در این باره گفت: «می‌خواهم به همگی به ویژه به مسوولان موشک‌های راهبردی روسیه تبریک بگویم. ساعت ده صبح روز گذشته، موشک چند منظوره (آوانگارد) به خدمت نیروهای ارتش سپرده شد. این یک رویداد تاریخی برای ملت و ارتش ما است».

به گفته منابع روسی موشک آوانگارد تا 4 هزار کیلومتر برد دارد و سال گذشته در جنوب روسیه آزمایش شده و به هدفی در انتهای شرق روسیه پرتاب شده است. 

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه چندی پیش گفته بود که این موشک می‌تواند از هر رادار کنونی و آینده بگریزد و هیچ کشوری در جهان، چنین موشکی ندارد.

از آنجا که سرعت و ارتفاع سطح این موشک در حین پرواز قابل‌تغییر و هدایت استرئیس جمهور روسیه آنرا "شکست‌ناپذیر" دانسته است. مسیر پرواز موشک‌های بالیستیک معمولی به ندرت حین حرکت در آسمان قابل‌تغییر و هدایت است.

وزارت دفاع روسیه گفته است که سال آینده ارتش روسیه به سلاح "شکست‌ناپذیر" دیگری مجهز می‌شود، و آن پنجمین سنخ موشک میان‌قاره‌ای "سارمات" است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала